نسبت تسهیلات سپرده‌های بانک‌های دولتی استان مرکزی ۱۱۸ درصد است

معاون بانکی وزیر امور اقتصاد و دارائی گفت: نسبت سپرده‌های بانک‌های دولتی در استان مرکزی ۱۱۸ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین قضاوی  معاون بانکی وزیر امور اقتصاد و دارائی گفت: نسبت تسهیلات سپرده‌های بانک‌های خصوصی استان 60 درصد است که در مقایسه با نسبت این تسهیلات در بانک‌های دولتی که 118 درصد است بسیار کم بوده و نیاز به تشویق بانک‌های خصوصی استان برای مشارکت بیشتر در این زمینه است.
 
وی افزود: حدود یک‌ماه پیش وزیر اقتصاد و دارائی نامه‌ای را در این راستا به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردند که ترتیبی داده شود و بانک‌های خصوصی هم بتوانند همگام با بانک‌های دولتی با سهمی که در بازار پول دارند که چیزی معادل بیش از 40 درصد بازار پول است، مشارکت بیشتری را در تامین مالی براساس اولویت‌هایی که دولت اعلام می‌کند داشته باشند.
 
معاون بانکی وزیر امور اقتصاد و دارائی تصریح کرد: براساس آخرین آماری که از بانک مرکزی در بهمن‌ماه سال 95 دریافت کردیم، خوشبختانه در سال گذشته نظام بانکی در استان مرکزی چهار هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده که در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل از آن، یک‌هزار و 300 میلیارد تومان بیشتر است و متناسب با سهم سپرده‌هایی که در استان جمع شده و حدود 0.9 درصد کل سپرده‌های کشور است، تسهیلات در این استان داده‌اند.
 
قضاوی بیان کرد: خوشبختانه نسبت معوقه‌ها در این استان به مراتب پایین‌تر از میانگین کشوری است، در بهمن‌ماه 95 میانگین کشوری 11.9 درصد بوده درحالی که این رقم در استان 5.7 درصد و روند آن هم کاهشی است، اینها نکات مثبتی است که در استان مرکزی مشاهده می‌شود.
 
وی ادامه داد: مشکلات بنگاه‌های استان را شنیدیم، هماهنگی‌های لازم را با بانک‌های عامل انجام دادیم  و قرار شد در ارائه تسهیلاتی که در کارگروه تسهیل به منظور آنها درنظر گرفته شده سرعت ببخشند.
 
معاون بانکی وزیر امور اقتصاد و دارائی عنوان کرد: همچنین مشکلات مالیاتی از دیگر مسائل بنگاه‌های اقتصادی استان بود که در رابطه با تقسیط بدهی مالیاتی آنها تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شد و برای ترخیص کالاهایشان از گمرک هماهنگی‌های لازم انجام شد.
 
منبع: تسنیم
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.