محتشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

افزایش قیمت معاملاتی زمین از سوی وزارت اقتصاد و دارایی/ قیمت مسکن به زودی بالا می‌رود

رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به افزایش قیمت معاملاتی مسکن از سوی وزارت اقتصاد ودارایی گفت: همزمان با افزایش قیمت تمام شده مسکن قیمت خرید و فروش نیز رشد می‌یابد.

افزایش قیمت معاملاتی زمین از سوی وزارت اقتصاد ودارایی/ قیمت مسکن به زودی بالا می‌رودحسن محتشم رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفتگو با خبرنگارمسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ا اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی قیمت اراضی در مناطق مختلف را افزایش داده، گفت: در دفاتر اسناد رسمی برای معامله اراضی قیمت منطقه‌ای و معاملاتی تعیین شده است که طی ماه گذشته این قیمت‌ها افزایش یافته است.
 
وی در ادامه افزود: این افزایش قیمت باعث شده که قیمت تراکم نیز توسط شهرداری‌ها در بخش مسکونی و تجاری افزایش یابد. به طور متوسط قیمت تراکم در بخش مسکونی ۱۵ درصد و قیمت تجاری تا ۷۰ درصد رشد داشته است.
 
رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اظهارداشت: این افزایش قیمت برای انبوه سازان و سازندگان، قیمت قابل توجهی بوده به طوری که سازندگان هم باید مبلغی برای عوارض شهرداری که چند برابر شده پرداخت کنند و هم باید مبلغی برای زمین بپردازند.
 
محتشم با اشاره به اینکه افزایش قیمت اراضی معاملاتی زمینه نگرانی را برای انبوه سازان فراهم کرده، اظهار داشت: با توجه به رکود موجود در بازار مسکن این افزایش قیمت هیچ توجیه‌ای برای تولیدکنندگان ندارد و از سوی دیگر زمینه ساز افزایش قیمت تمام شده مسکن نیز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده مسکن زمینه ساز افزایش قیمت تراکم در بخش مسکن می‌شود و این در شرایط رکودی بازار مسکن به نفع مصرف کنندگان نیست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت زمین ، قیمت مسکن ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار