وزیرارشاد در آیین بزرگداشت پیشکسوتان هنرمند:

طرح سازمان نظام رسانه را به مجلس ارسال می‌کنیم/ بررسی حقوقی ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج از کشور

وزیر ارشاد عنوان کرد: ما طرح سازمان نظام رسانه را قبل از دولت، قطعا به مجلس ارسال می کنیم.

طرح سازمان نظام رسانه به مجلس ارسال می‌کنیم/ بررسی حقوقی ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج از کشور
به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین ماه، با حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف مهمان ویژه‌ای داشت. وزیر ارشاد، سید رضا صالحی امیری امروز در این جشن تولد حضور یافت.
 
وزیر ارشاد در خصوص نظام جامعه صنفی هنری در جمع خبرنگاران  گفت: یکی از سیاست‌های قطعی دولت یازدهم در ابتدای شروع به کار، توجه جدی به امر متولی‌گری و کاهش تصدی‌گری است.
 
وی ادامه داد: متولی گری را در حوزه فرهنگی در حوزه‌های سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت تعریف کردیم. ما امور تصدی‌گری را به صنف و نهادهای این حوزه واگذار می‌کنیم. در حوزه کتاب نمایشگاه کتاب را به صنف سپردیم؛ در حوزه موسیقی، سینما، تئاتر و مطبوعات هم همینطور. قرار است خانه موسیقی، تئاتر، سینما طرح پیش‌نویس را آماده کنند و ما آن را در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب کنیم.
 
وزیر عنوان کرد: ما طرح سازمان نظام رسانه را قبل از دولت قطعا به مجلس ارسال می کنیم.
 
وزیر ارشاد همچنین در خصوص ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج از کشور گفت: با توجه به نگرانی‌ها، به لحاظ حقوقی قرار است، موضوع در کمیسیون حقوقی و سیاسی دولت بررسی دقیق‌تر شود و  نهایتا طرح با تصمیم قوی‌تری به صحن دولت برود.
 
وی در خصوص تفاهم نامه بین وزرات فرهنگ ارشاد و نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌های موسیقی اظهار داشت: در حوزه اجرای صحنه‌ای مشکل جدی نداریم و در سطح کشور جاری است. تقاضای من از اصحاب رسانه این است به این موضوع دامن زده نشود؛ الان موضوع اجرای صحنه‌ای جاری است و موسیقی یکی از نیازهای جامعه است. موسیقی جزو هویت فرهنگی این سرزمین است و رسانه‌ها مسائل آن را تبدیل به مناقشه نکنند. اگر مشکلی داشته باشیم از طریق مذاکره برطرف می کنیم.
 
در این مراسم همچنین مرادخانی معاون هنری ارشاد گفت: موسسه پیشکسوتان هنرمند خوشبختانه مجموعه قابل اتکایی است.  همه همکاران تلاش می‌کنبم تا در خدمت هنرمندان باشیم. اگر امروز در این کشور جوانان در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر می درخشند، به خاطر ریشه‌هایی مثل شماست.  پیشکسوتان چشمه هایی هستند که در آن مسیر سیراب می‌شوند؛ اگر جوانان در حوزه های مختلف هنری موفق هستند، ریشه‌هایی دارند که سرمایه هستند. بدترین حالت این است که ریشه‌های خود را فراموش کنند.
 
وی اظهار داشت: ما وظیفه داریم ریشه ها را تقویت کنیم . قرار است وزارت ارشاد در کار هنرمندان دخالت نکند و اختصاصی کار شود. در صندوق هنر این کار را انجام داده‌ایم. انجمن سینما، تئاتر و موسیقی هیئت مدیره هر کدام مسئولیت صنف خود را به عهده می‌گیرند. 
 
مرادخانی گفت: وظیفه ما این است کار شما هنرمندان را پیگیری کنیم. تلاش ما کاهش مشکلات شما  هنرمندان است . 
 
در ادامه مراسم از هنرمندان فروردین ماه با تجلیل شد.  در این مراسم هوشنگ توکلی، احمد نجفی، سیاوش طهمورث ، اصغر همت، محمود بنفشه خواه، مهوش صبر کن، جهانگیر الماسی، جمشید جهان زاده، فریده سپاه منصور، رضا ناجی، شمسی فضل الهی، سیدعباس عظیمی مدیر عامل موسسه پیشکسوتان هنرمند و مرادخانی رییس هیئت امنا موسسه پیشکسوتان و... حضور داشتند.
 
انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار