سفر وزیر دفاع آمریکا به خاورمیانه/ واشنگتن در صدد تحکیم روابط با عربستان، مصر و جیبوتی

جیمز متیس روز سه‌شنبه سفر خود به کشورهای خاورمیانه را با هدف تحکیم پیمان‌های نظامی آمریکا آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الحرة، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه سفر خود به خاورمیانه و آفریقا را آغاز می کند. این چهارمین سفر خارجی وی از زمان تصدی سمت وزارت دفاع در ژانویه 2017 به حساب می آید.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: وزیر دفاع در این سفر بر تحکیم پیمان‌های نظامی آمریکا تأکید و با شرکای راهبردی این کشور در خاورمیانه و آفریقا گفتگو خواهد کرد. وی همچنین در خصوص همکاری ها برای مقابله با فعالیت های بی‌ثبات‌کننده و شکست گروه های تروریستی افراطی گفتگو خواهد کرد.

قرار است متیس 18 آوریل (پس فردا) سفر خود به کشورهای خاورمیانه و آفریقا را با سفر به عربستان سعودی آغاز کند. وی در سفر به عربستان بر تقویت پایبندی به مشارکت امنیتی آمریکا- مصر تأکید می کند.

متیس پس از آن، برای بررسی مسائل امنیتی به مصر سفر می کند و در مراسم یادبود سرباز گمنام و در راستای تکریم سربازان کشته شده مصری شرکت می کند.

در 20 آوریل، وزیر دفاع آمریکا برای نشست با رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اسرائیل سفر می کند.

متیس پس از آن برای بررسی تلاش ها برای تقویت امنیت ملی به قطر می رود و روز بعد از آن برای نشست با "اسماعیل عمر غیله"، رئیس جمهور جیبوتی به منظور تقویت روابط آمریکا و جیبوتی در تقویت ثبات منطقه ای به این کشور سفر می کند.


انتهای پیام/ 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار