برنامه‌های گسترده برای توسعه کیفی پیش دبستانی/ اجرای برنامه‌های عملیاتی برای نوآموزان در سال تحصیلی آینده

مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی از توسعه کیفی دوره پیش دبستانی در 8محور برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

برنامه‌های گسترده برای توسعه کیفی پیش دبستانی/ اجرای برنامه‌های عملیاتی برای نوآموزان در سال تحصیلی آینده

رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده برنامه‌های متعددی برای توسعه پیش‌دبستانی مورد توجه قرار گرفته عنوان کرد: بحث توسعه کمی را با رعایت عدالت آموزشی پیش می‌بریم و در شرایط متفاوت از پتانسیل خانواده‌ها یا کودکان برای حمایت از این دوره بهره می‌گیریم.

وی ادامه داد: توسعه کیفی مسئله بسیار مهم و پیچیده‌ای بوده که آن را در ۸ محور تنظیم کرده که از مهر ۹۶ عملیاتی می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی با اشاره به این ۸ محور گفت: یکی از مهمترین محور‌ها نیروی انسانی و توانمندسازی آن بر اساس کمیته‌هایی است که در آموزش و پرورش به این منظور ایجاد شده است و ۴ محور دانش، مهارت حرفه‌ای، نگرش و ارزش‌ها را در فعالیت‌های نیروی انسانی مورد توجه قرار می‌دهد.

فضلی ادامه داد: بسته‌های آموزشی و تجهیزات از دیگر موارد مورد توجه بوده که مسئولیت مستقیم آن به سازمان پژوهش محول شده همچنین برای مهد کودک‌ها تدوین و نظارت برنامه‌ها به آموزش و پرورش سپرده شده است.

وی با بیان اینکه زبان آموزی و مهارت اجتماعی از دیگر محورهایی است که در دوره پیش‌دبستانی به آن توجه می‌شود تصریح کرد:یکی از مسائلی که در کشور با آن مواجه هستیم وجود چند زبانه بودن برخی مناطق بوده و سعی داریم با احصای این مؤلفه‌های فرهنگی و بر مبنای زبان مادری دوره پیش دبستانی را آموزش دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی محور چهارم را توجه به هویت بخشی دانست و اظهار کرد: هویت ایرانی – اسلامی و فردی و خانوادگی از مسائلی است که باید در دوره پیش‌دبستان به آن اشاره شود.

فضلی عنوان کرد: مسائل محیط زیستی از دیگر مسائل مورد توجه در دوره پیش دبستانی به شمار می‌رود و برنامه‌ای تحت عنوان "یک زمین داریم" برای کودکان پیش دبستانی ارائه می‌شود.

وی از حضور نوآموزان پیش‌دبستانی در کلاس‌های چند پایه کمتر از ۱۵ نفر خبر داد و اظهار کرد: در شرایطی که این کلاس‌ها مقطع ابتدایی را داشته باشند خانواده‌ها و معلمان استقبال خوبی از این طرح دارند و محتوای حداقلی برای کیفیت‌بخشی به آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی این چنین کلاس هایی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی مداخله را بحث جدی در دوره پیش دبستانی و یکی دیگر از این محورهابرشمرد و گفت: باید فضایی ایجاد شود تا نوآموزان در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و طرح مداخله برای آن‌ها اجرایی شود.

فضلی با اشاره به هشتمین محور یادآور شد: توجه به ایجاد فضایی برای خانواده‌ها که دوران کودکی را مورد توجه قرار دهند، بسیار مهم بوده چراکه در غیر این صورت آسیب به کودکان را در پی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
کاش در مورد انگیزه سازی برای فعالین ابن عرصه یعنی مربیان هم تدابیری اندیشیده شود که با مربی های با انگیزه بهترین نتایج حاصل میشود