کمرئی در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت عنوان کرد؛

افزایش اقتدار ملی با تمرین مشارکت سیاسی دانش‌آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با تمرین مشارکت سیاسی در فضای آموزشی مسئولیت سیاسی خود را افزایش دهند.

افزایش اقتدار ملی با تمرین مشارکت سیاسی دانش‌آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش در جهت یادگیری و آموزش مشارکت در امور سیاسی برنامه هایی را در حوزه تربیت سیاسی و اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموزان در سن رأی قادرند خانواده‌های خود را برای مشارکت در امور سیاسی مانند انتخابات تهییج کنند و این مسأله خود به عنوان یک فرصت سیاسی در راستای عزت و اقتدار کشور تلقی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: دانش‌آموزان از همان دوران مدرسه می‌توانند با انتخاب نماینده مشارکت در امور مختلف از جمله امور سیاسی را تمرین کنند که این امر در حوزه شوراهای دانش‌آموزی و در سطوح بالاتر نمود پیدا می‌کند.

کمرئی با اشاره به اینکه همایش‌هایی مانند همایش مشق مشارکت فرصتی را برای تمرین دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم ایجاد می‌کند، گفت: برگزاری این قبیل همایش ها با توجه به انجام انتخابات پیش رو ریاست جمهوری و شوراهای شهر فرصتی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا با انتخابات و فرآیند آن از طریق گرد‌آوری و تطبیق دانش‌ و آموخته‌های خود ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم دانش‌آموزان احساس مسئولیت بیشتری را به حوزه‌های سیاسی داشته باشند، اگرچه در حال حاضر نمی‌توانند رأی دهند اما می‌توانند خانواده‌های خود را برای مشارکت‌های سیاسی ترغیب کنند و این خود فرصت مناسبی را برای اقتدار ملی فراهم می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار