مولاوردری در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی:

لزوم وجود مدارای سیاسی در جامعه/ اجرای طرح تاب آوری اجتماعی ادامه دارد

معاون امور زنان در ریاست جمهوری گفت: به شدت نیاز داریم که مدارای سیاسی جایگاه خود را در جامعه باز کند و باید مشارکت را به گونه ای که تفاوت ها را به رسمیت بشناسد، بپذیریم.

لزوم وجود مدارای سیاسی در جامعه/ اجرای طرح تاب آوری اجتماعی ادامه داردبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: به مسأله مدارا کردن در دین مبین اسلام توجه زیادی شده است. انسان موجودی اجتماعی است و اختلافات قومی، سیاسی و فرهنگی تهدید کننده این مسأله است. وجود جنگ های قومی نشان می دهد که انسان در معرض تهدید است و مدارا می تواند به زندگی مسالمت آمیز کمک کند.

وی افزود: به شدت نیاز داریم که مدارای سیاسی جایگاه خود را در جامعه باز کند و باید متعهد بوده و مشارکت و تفاهم را به گونه ای که تفاوت ها را به رسمیت بشناسد، بپذیریم. چرا که این امر به توسعه حقوق شهروندی کمک می کند.

مولاوردی بیان کرد: ما حتی با دوستان خود مدارا نمی کنیم، چه برسد به اینکه با دشمنان مدارا کنیم.

وی با بیان اینکه طرح ملی تاب آوری اجتماعی ادامه دارد، گفت: طرح ملی تاب آوری اجتماعی از سال 94 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

معاون امور زنان ریاست جمهوری افزود: این طرح مدل اجتماعی اقتصاد مقاومتی است، چرا که نیاز داریم در مقابل تکانه های درونی، بیرونی و آسیب های اجتماعی مقاوم شویم.

مولاوردی بیان کرد: این طرح فقط برای زنان نیست، بلکه برای تک تک اعضای خانواده است که با شاخص های بین المللی اجرا می شود.

وی افزود: این طرح مورد استقبال قرار گرفته و گزارش های اولیه نشان می دهد، مفاهیم تاب آوری و مهارت های آموزشی در حال انتقال است و امیدواریم اجرای این طرح منجر به ترویج مدارا، بالا بردن آستانه تحمل و کاهش نزاع و درگیری شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به تعریف مدارای اجتماعی گفت: بنا به تعریف یونسکو، مدارای اجتماعی به معنای احترام گذاشتن و درک غنای فرهنگی است و مدارای فرهنگی به دو دلیل در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نخست آن که ایران متعصب از فرآیند نوسازی است و این فرآیند پدیده‌هایی مانند مهاجرت، ظهور رسانه‌ها و گستردگی عقاید و رفتارها را به همراه داشته است.

مولاوردی افزود: ایران به لحاظ تاریخی دارای اقوام، خرده فرهنگ و زبان های گوناگونی است که کشور را از نظر شناسایی الگویی پیچیده کرده است.

وی تاکید کرد: مدارای فرهنگی بستر مناسبی برای صورت‌های دیگر مدارا از جمله مدارای سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار