اصفهان؛

برنامه های دولت نگرش ها را به سلامت جامعه تغییر داد

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: دولت با برنامه های بنیادی در حوزه های بهداشت و درمان نگرش ها را به سلامت جامعه تغییر داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان اظهار کرد: در حوزه سلامت همه افراد جامعه مورد تهدید بوده و مسوولان موظف هستند تا تمام مردم را مانند خانواده خود بدانند و در حفظ سلامتی آنها تلاش کنند.

رئیس شورای سلامت کاشان با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ، افزود: هرچه در زمینه های شادی، نشاط و تفریحات مردم سرمایه گذاری های گسترده انجام شود در هزینه های بسیاری از بیماری ها در جامعه صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به شعار زندگی سالم ، نشاط و امید برای هفته سلامت در سال 1396 گفت: هنوز در کشور کسانی هستند که با اجرای برنامه های بانشاط و تفریحات سالم مخالف هستند و بدون داشتن سواد فقهی لازم و در نظر داشتن مباحث قانونی و اشراف به مسائل اجتماعی در این زمینه اظهار نظر می نمایند..

وی تصریح کرد: باید برنامه های هفته سلامت به صورت عمومی اطلاع رسانی شود و بررسی شود برای انجام تفریحات سالم بویژه در حوزه زنان و دختران که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند چه اقداماتی می توان انجام داد.

فرماندار کاشان با تاکید به اهمیت جلسات شورای سلامت در شهرستان گفت: مصوبات این شورا نقش مهمی در ارتقاء سلامت و بهداشت مردم دارد و از پرداخت هزینه های سنگین دراین حوزه ها جلوگیری می کند.

رئیس شورای سلامت کاشان افزود : چندین مصوبه از مصوبات سال قبل این شورا به طور کامل اجرا نشده است که لازم است دستگاه های مربوطه گزارش های کتبی خود در یان خصوص را به شورای سلامت ارائه شود تا بتوان با کمک و هم اندیشی در حل چالش های پیش رو تلاش کنیم.

وی با تشکر از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز گفت: شهرستان کاشان بزرگتر از اندازه ای است که ساختار و امکانات دارد که با اقدامات دولتی و پشتوانه های مالی باید خدمات رسانی به جامعه را بهبود بخشیم.

مومنیان فروش گلاب و عرقیجات در حاشیه بزرگراه ها را یکی از ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد و افزود: فعالیت این افراد یک برنامه سودآور و یک نوع سودجویی در محصولات است که باید هنگام مواجه با این موضوع با استفاده از اختیارات قانونی به عنوان مبارزه با قاچاق کالای ایرانی برخورد کنیم.

فرماندار کاشان اظهار کرد: در حوزه سلامت مطالعه موردی انجام می شود و نیازمند فعالیت در هر زمینه ای هستیم پس برای کنترل و حل مشکل برخورد با فعالان عرصه طب سنتی و عطاری ها باید کمیته ای با حضور نمایندگان اصناف و علوم پزشکی با محوریت فرمانداری تشکیل شود.

مومنیان با اشاره به رهاسازی و حجم انباشته پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان گفت: چون در تابستان با بیماری های زیادی مواجه هستیم باید با تشکیل کارگروه های ویژه ای این موضوع بررسی و با تامین اعتبارات لازم برای جلوگیری از شیوع هر بیماری اقدامات لازم انجام شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.