اسپوتنیک: یک سوم روس‌ها وقوع جنگ بین مسکو و واشنگتن را محتمل می‌دانند

بررسی‌های مرکز افکارسنجی روسیه نشان داد حدود یک سوم شهروندان روس وقوع جنگ بین روسیه و آمریکا در آینده‌ای نزدیک را محتمل می‌دانند.

اسپوتنیک: یک سوم روس‌ها وقوع جنگ بین مسکو و واشنگتن را محتمل می‌دانند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بررسی ها نشان داده است دیدگاه شهروندان روس در خصوص آمریکا و رئیس جمهور آن دونالد ترامپ طی روزهای اخیر بسیار منفی شده است. حدود 42 درصد شهروندان روس، روابط کشورشان با آمریکا را منفی و رو به وخامت و 28 درصد آنان نیز این روابط را متشنج و قابل انفجار در هر لحظه و 12 درصد نیز روابط واشنگتن و مسکو را خصمانه و در حالت جنگ سرد توصیف کردند. 

بر اساس این نتایج، حدود 30 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی وقوع جنگ بین روسیه و آمریکا را محتمل دانستند. 

همچنین حدود 39 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی دیدگاهی منفی در خصوص رئیس جمهور جدید آمریکا داشتند. دیدگاه منفی روس ها در خصوص ترامپ اخیرا در مقایسه با ماه مارس که از هفت درصد فراتر نمی رفت،‌ به شدت افزایش یافته است. نظرسنجی اخیر نشان داد حدود 31 درصد شهروندان روس به ترامپ و گفته هایش اعتماد ندارد و حدود 19 درصد نیز اعلام کردند از موضع گیری های اخیر ترامپ شگفت زده شده اند. 

مدیر مرکز افکارسنجی روسیه معتقد است حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه و سخنان رسانه ای ترامپ، تاثیری بسیار منفی بر افکار عمومی روسیه در خصوص رئیس جمهور جدید آمریکا داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار