اصفهان؛

ارسال درهای ساخته شده برای حرم امامین عسکریین (ع) ازاصفهان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از ارسال درهای حرم امامین عسکریین (ع) که به دست هنرمندان این استان ساخته شده است به سامرا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی نوریان ' اضافه کرد: چهارجفت درهای مطلای حرم امامین عسکریین (ع) به همراه فرش ایوان طلا و پرده ابریشمی ورودی حرم حضرت عباس (ع) و چهار کتیبه ملیله، نقره و طلادوزی شده حرم امامین جوادین ( ع) برای نصب در این حرم‌ های شریف به عراق ارسال شد.

وی با بیان اینکه حدود 50هنرمند در رشته‌های نجاری، میناکاری، خوشنویسی، طلاکاری، معرق و قلمزنی در ساخت درهای حرم امامین عسکریین علیهم السلام مشارکت داشتند، گفت: طراح این اثر نفیس، پرویز اسکندرپور خرمی است.

نوریان با بیان اینکه مردم دوستدار اهل بیت (ع) برای ساخت این درها حدود یک میلیارد و 200میلیون تومان کمک کرده‌اند، افزود: این درها از جنس چوب ساج، انار و گردو می‌باشد که در ساخت آنها از مقادیری طلا و مس نیز برای تزئیین استفاده شده است.

وی بااشاره به اینکه این درها در ابعاد یک متر و 21 سانتیمتر در 2 متر و 20 سانتیمتر طراحی و ساخته شده است، گفت: این درها در ورودی ‌های حرم امامین عسکریین (ع) نصب می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیت استان اصفهان گفت: بر روی هریک از درها به نیت پنج تن آل عبا و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، مضامینی برگرفته از آیات مقدس قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و اسماء الله و در قسمت بالای هر یک نیز صلوات بر محمد و آل محمد طراحی و حک شده است.
وی اظهار کرد: هزینه بافت فرش و پرده ابریشمی حرم حضرت عباس(ع) 350میلیون تومان و هزینه کتیبه ‌های حرم امامین جوادین (ع) نیز 280میلیون تومان بود که توسط خیران و متبرعان اصفهانی تامین شده است.

نوریان یاد آور شد: اصفهان با بهره ‌مندی از هنرمندان فاخر و صنایع دستی ظریف و ارزشمند خود توانسته است در کربلا و شهرهای مقدس عراق اقداماتی برای کاشیکاری معرق، هفت رنگ، گره چینی، دوخت کتیبه ها و روپوش های قبور ائمه(ع)، ملیله دوزی ها، ساخت صندوقچه های خاتم کاری و قلمکاری را انجام دهد.

وی کمک در ساخت صحن حضرت زهرا(س)، تأمین نیروهای انسانی برای اقدامات عمرانی در عراق، بازسازی حرمین شریفین در سامرا، سنگ کاری حرم حضرت سیدالشهدا (ع)، اعزام 100 نفر نیروی فنی، ساخت هشت درب برای حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع)، ساخت درهای مشبک، کتیبه قتلگاه حضرت سیدالشهدا(ع) و دوخت روپوش قبر مطهر حضرت مسلم ابن عقیل (ع) را از دیگر اقدام های استان اصفهان در عتبات عالیات در عراق اعلام کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار