ساری،

توليد 12 هزار كيلوگرم پيله كرم ابريشم

12 هزار كيلوگرم پيله كرم ابريشم در سوادكوه شمالی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت‌ شعار مدير جهاد كشاورزی سوادكوه شمالی از توليد 12 هزار و 250 كيلوگرم پيله كرم ابريشم در اين شهرستان خبر داد و گفت: 2 هزار اصله نهال توت اصلاح شده پارسال بین نوغانداران شهرستان سوادکوه شمالی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در مدت پرورش هر جعبه تخم نوغان 600 تا 700 کیلوگرم برگ توت مورد نیاز است، افزود: منطقه لفور این شهرستان قدمت دیرینه در امر نوغانداری دارد.

حکمت‌ شعار با بیان اینکه نوغانداری فعالیتی جنبی در کنار سایر فعالیت‌ های کشاورزی و دامداری در این منطقه است که معمولا زنان در این عرصه فعالیت دارند، گفت: این صنعت نیازمند سرمایه‌ گذارى کلان اولیه نیست و تنها از طریق نهال کشت شده توت به عنوان منبع غذایى کرم ابریشم مى توان تا 25 سال بهره‌ بردارى کرد و برای اقتصاد خانوار مقرون به صرفه است.

مدير جهاد كشاورزی سوادكوه شمالی با بیان اینکه 350 جعبه تخم نوغان پارسال بین نوغانداران این شهرستان توزیع شد، افزود: در یک دوره 45 روزه پرورش کرم ابریشم، 30 تا 35 کیلوگرم پیله کرم ابریشم از هر جعبه تخم نوغان به دست می ‌آید که 10 هزار و 500 تا 12 هزار و 250 کیلوگرم پیله کرم ابریشم تولید می‌ شود.

حکمت‌ شعار درباره قیمت هر کیلوگرم پیله کرم ابریشم گفت: پیله کرم ابریشم با قیمت 17 هزار و 100 تومان تا 20 هزار تومان از بهره‌برداران خریداری شد که درآمد حاصل از این فعالیت اقتصادی در پارسال300 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار