حافظی در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

وزارت نیرو کابل برق فشار قوی منطقه 16 را جابجا کند

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران گفت: وزارت نیرو در جابجایی کابل‌های برق فشار قوی منطقه 16 ورود پیدا کند زیرا باعث سرطان خون در کودکان می‌شود.

وزارت نیرو کابل برق فشار قوی منطقه 16 را جابجا کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت الله حافظی عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات منطقه 16 اظهار داشت: در تاریخ 94/9/25 نخستین جلسه با شورایاران منطقه 16 و در تاریخ 94/10/2 نخستین بازدید از منطقه انجام شد که حاصل آن صورت جلسه ای با 22 بند بود.

وی افزود: در تاریخ 95/9/17 جلسه پیگیری مشکلات برگزار شد که با تلاش شهردار منطقه بسیاری از مسایل حل شد.

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران با اشاره به تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو گفت: از وزیر کار و تعاون و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درخواست داریم به 300 کارگر کارخانه قو توجه ویژه داشته باشند تا این کارگران دچار آسیب نشوند.

حافظی گفت: همچنین از وزیر نیرو درخواست داریم که کابل های برق فشار قوی که از روی مناطق مسکونی عبور کرده است را جابجا کنند البته 60 هکتار از اراضی به فضای سبز تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کابل های برق فشار قوی برای سلامت افراد به ویژه کودکان مضر است، تاکید کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده در کشورهای اروپایی سرطان خون در کودکانی که در فاصله 200 متری کابل برق فشار قوی زندگی می کنند نسبت به کودکانی که در فاصله 600 متری هستند 69 درصد بیشتر است و اگر حتی یک نمونه سرطان خون در منطقه دیده شود، وزارت نیرو شرعاً وظیفه دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران گفت: تردد کامیون ها در باغ آذری زندگی مردم را مختل کرده و پلیس راه در این زمینه باید وارد کار شود تا مشکل مردم را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار