مشهد؛

شناسایی ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری روستا‌ها

ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری روستا‌ها به منظور ایجاد اشتغال پایدار و هدفمند شناسایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محسن طوسی سرپرست حوزه بافت‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بازدید از روستاهای هدف گردشگری خراسان رضوی گفت:ظرفیت‌های اشتغال روستایی و معیشت روستایی در روستاهای هدف گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرند و ظرفیت‌های آن‌ها در حوزه‌های گردشگری، اشتغال، حفاظت، بافت‌های تاریخی شناسایی می‌شوند.
وی افزود:ما به دنبال احیای بناهای تاریخی و صنایع دستی هستیم تا از این طریق بتوانیم در ایجاد اشتغال روستایی تاثیر گذار باشیم.
سرپرست حوزه بافت‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر روستاهای تاریخی و بوم گردی به عنوان روستاهای هدف گردشگری مدنظر ما هستند که در این راستا از ۵۰۰ روستای تاریخی و گردشگری در سطح کشور ۷۳ روستا در کل کشور انتخاب شده اند و در استان خراسان رضوی سه روستای دیزباد نیشابور، زعفرانیه سبزوار و شمخان قوچان به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده اند.
طوسی افزود: تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور اضا شده است که در این راستا وزارت کشور بحث بهسازی و ساماندهی بافت روستایی را انجام خواهد داد و در این راستا از ظرفیت نیروی انسانی روستا در بحث ساخت و ساز، احیا و مرمت به منظور ایجاد اشتغال استفاده خواهد شد از طرفی در بعضی از روستا‌ها ظرفیت اشتغال و قابلیت احیای بنا‌ها و صنایع دستی وجود دارد و از این طریق ظرفیت‌ها را تبدیل به فرصت می‌کنیم و اشتغال را هدفمند ایجاد خواهیم کرد.
وی گفت: در حوزه حفاظت و مرمت بافت‌های تاریخی روستاهای هدف گردشگری می‌توان اشتغال ایجاد کرد.
گفتنی است تیم طرح ضربتی تولید و اشتغال روستاهای منتخب کشور به خراسان رضوی در سفر دو روزه خود از روستاهای دیزباد نیشابور، زعفرانیه سبزوار، روستای شمخان قوچان بازدید خواهند داشت.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.