دنیامالی در سیصد و چهل و دومین جلسه شورا مطرح کرد؛

وضعیت خط ۵ مترو تعیین تکلیف شود/ هزینه 400 میلیاردی خط صادقیه_کرج

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:شهرداری تهران و کرج باید به بحث تفکیک حوزه جغرافیایی و تقسیمات مناطق در رابطه با وظایف اقداماتی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از خط ۵ مترو تهران، اظهار داشت: بر اساس مصوبه بودجه سال ۹۶، اعضای  شورا توجه خاصی به موضوع بازسازی خط ۵ مترو (صادقیه به کرج) داشته اند.

وی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته، مشخص شد که کار بزرگی در خصوص بهسازی در این خط در حال انجام است. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بیشتر نیروها نیمه شب اقدامات بهسازی را انجام می‌دهند، به همین دلیل معتقدم بهسازی در این خط با سرعت پیش می‌رود و به زودی بازسازی خط ۵ به اتمام خواهد رسید.

دنیامالی با بیان اینکه ۱۷ سال از عمر خط ۵ مترو می‌گذرد، گفت: شهرداری تهران و کرج باید به بحث تفکیک حوزه جغرافیایی و تقسیمات مناطق در رابطه با وظایف اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نیرو در خط ۵ مشغول به فعالیت هستند و سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد برای این خط هزینه می شود، به همین دلیل باید در راستای تفکیک وظایف هرچه سریعتر اقداماتی انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در سال‌های گذشته هیئت وزیران مصوبه ای داشت که باید شهرداری استان البرز یک سوم پول مترو را پرداخت کند اما این امر محقق نشد.

دنیامالی تصریح کرد: به همین دلیل خواستار ارایه طرح الزام شهرداری به تفکیک وظایف شهرداری تهران و البرز هستم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید طرحی را ارایه دهد و پیرامون این طرح حوزه وظایف شهرداری تهران و البرز مشخص شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار