صادرات بیش از ۶ هزار تن کالا از مرز زمینی پلدشت

فرماندار پلدشت گفت: ۶ هزار و ۷۳۰ تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۳۵۵ هزار دلار در سال گذشته از بازارچه ' صنم بلاغی ' پلدشت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اکبر عبدالله نژاد گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 94 از لحاظ دلاری 39 درصد افزایش داشته و این بازارچه به لحاظ صادرات کالا بعد از بازارچه تمرچین پیرانشهر دومین بازارچه در سطح آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: با توسعه فعالیت بازارچه صنم بلاغی پلدشت برای 835 پیله ور به صورت مستقیم و برای 30 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت 154 هزار و 304 نفر از مرز پلدشت تردد کردند، افزود: 18 هزار و 79 مسافر ایرانی و 136 هزار و 225 مسافر خارجی از پایانه و گمرک پلدشت تردد کردند.
فرماندار پلدشت با بیان اینکه بیش از 50 نوع جنس از این مرز به کشورهای همسایه صادر شده است، اظهار کرد: خامه قنادی، کشمش، خرما، شکلات، انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، رب‌گوجه فرنگی، فرش ماشینی، ظروف پلاستیکی و چینی ایرانی و ظرف شیشه ای از اجناس صادر شده از این مرز است.
عبدالله نژاد اضافه کرد: یخچال خانگی، کرم دست و صورت، قفسه آهنی، سنگ گرانیت، دستگاه سنگ شکن، دستگاه پخت نان، رنگ ترافیکی، کفش ورزشی، ساک ورزشی، درختچه طبیعی، بخاری نفتی و گازی، کاشی، پنیره پاستوریزه، گل طبیعی، دستمال آشپزخانه، خامه، لوله پروفیل، گل نرده آهنی، باطری خودرو، رول پلاستیکی، دمپایی و شیشه جام از دیگر اجناس صادر شده در سال گذشته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد کالاهای صادر شده از این مرز بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده و در این مدت فقط یک نوع کالا به کشور وارد شده است.
وی با اشاره به برنامه های سال جاری برای افزایش و گسترش فعالیت های بازارچه صنم بلاغی گفت: مذاکرات حضوری با پیله وران، هماهنگی جهت دریافت نکردن مالیات از پیله وران، تهسیل در امر صاردات کالا، توازن صادرات و واردات به منظور حمایت از پیله وران از اهم برنامه ها در سال جاری است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.