امروز صورت گرفت

برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران

مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران گفت : جذب سرمایه گذار به منظور توسعه قطب های جدید و پارک های پتروشیمی در ایران یکی از اصلی ترین محورهای همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران است.

برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایرانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،فرناز علوی مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در ساختمان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد،  اظهار داشت :روزهای شنبه و یکشنبه (2 و 3 اردیبهشت 96)  سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (Ipf) در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت :این همایش فرصتی برای جذب سرمایه گذار و تامین مالی در قالب توسعه قطب های جدید و پارک های پتروشیمی در ایران محسوب می شود.
مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران گفت: دوره های متعددی به صورت بین المللی برای صنعت پتروشیمی ایران برگزار شده که در نهایت پاسخ های خوبی از شرکت کنندگان آن داشته ایم، هر ساله شعار این همایش گردهم آوردن صنعت پتروشیمی جهان بوده است.

علوی ادامه داد: تلاش شده بازیگران اصلی در زمینه سرمایه گذاری و تأمین تکنولوژی را کنار خود داشته داشته و ازاطلاعات و توانمندی آن ها در زمینه های مختلف تولیدو اجرای طرح های پتروشیمی بهره مند شویم.

وی بیان داشت: اصولا هدف از برگزاری این همایش در تمام دوره ها از جمله این دوره جذب سرمایه گذار خارجی است چون صنعت پتروشیمی، صنعتی سرمایه بری است و برای اینکه و برای اینکه بتوانیم محصولاتی با کیفیت بالا تولید و وارد به بازار رقابت در عرصه بین الملل شویم باید با فرصت سازی این شرایط را برای خود فراهم سازیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع تصریح کرد: سهولت دریافت تسهیلات مالی و نیز پوشش بیمه ای بین المللی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی، معرفی توانمندی های داخلی صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته و جلب همکاری های بین المللی از دیگر مزایای همایش بین المللی صنعت پتروشیمی است.

وی درباره محورهای دوازدهمین همایش بین الملل صنعت پتروشیمی ایران گفت: این همایش در زمانی برگزار شد که در آستانه امضا تفاهم نامه برجام بودیم و بسیاری از شرکت ها به علت محدودیت های ایجاد شده حاضر به تأمین تکنولوژی و وارد کردن سرمایه به کشور نبودند، اما با برگزاری این همایش فرصتی به دست آمدتا از جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در دوران پسابرجام استفاده کنیم، همچنین تاثیر روند اقتصاد جهانی درصنعت پتروشیمی شرایط و قوانین حاکم بر سرمایه گذاری در ایران، نقش نوسانات نقش نوسانات قیمت انرژی بر صنعت پتروشیمی، آثار قیمت نفت خام بر قیمت اتیلن و پروپیلن فناوری های نوین تبدیل گاز طبیعی به الفین و پروپیلن، توسعه و سرمایه گذاری بر پالایشگاه های یک پارچه بر اساس خوراک میعانات گازی، رقابت خوراک های مورداستفاده در صنعت پتروشیمی از جمله اتان، نفتان، ذغال سنگ و غیره از اهم محورهای دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران بود.

علوی افزود: همایش دوازدهمین در دو روز با 27 سخنرانی و در 7 جلسه تخصصی برگزارشد که البته سخنرانان نیز از روسیه، دانمارک ، امارات،انگلیس، ایتالیا، آلمان و ایران نیز در این همایش حضور داشتند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع ادامه داد: حدود 2هزار و 300 نفر درهمایش دوازدهم شرکت داشتند، خروجی های خوبی از همایش داشتیم و زمینه های مذاکرات با شرکت ها وهمکاری های بین المللی در اجرای طرح ها را فراهم کرد.

وی درباره محورهای سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران نیز گفت: در فاصله همایش دوازدهم و سیزدهم از فرصت موجود استفاده کرده و با شرکت های معتبر بین المللی که تأمین کننده لیسانس اکثر محصولات پتروشیمی وارد مذاکره شدیم، البته با بانک ها و موسسات اعتباری نیز مذاکراتی را برگزار کردیم.

علوی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان تسهیل گر در انجام امورات مربوط به صنعت پتروشیمی در کشور محسوب می شود،افزود: یکی ازاصلی ترین محورهای همایش سیزدهم بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است به ویژه برای مناطقی که برای توسعه در نظر گرفته شده و باید پتانسیل عرضه محصولات را در این مناطق به حدی برسانیم تا به اهداف محرویمت زدایی و اشتغال زایی دست یابیم.

وی تصریح کرد: نقش فناوری های نوین بر توسعه آتی صنعت پتروشیمی با گسترش زنجیره های تولید صنعت پتروشیمی و تعهدات محیط زیستی، رقابت پذیری خوراک های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی و خوراک های موجود در ایران و بررسی عوامل و پیشران های صنعت پتروشیمی در ایران و منطقه از دیگر محورهای اصلی سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع درباره فعالیت های انجام شده برای برگزاری این همایش نیز گفت: از نیمه دی ماه سال گذشته فعالیت های اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی آغاز شده و اولین اقدام راه اندازی سایت برای این اقدام بوده است، همچنین کمیته های اجرایی و علمی همایش نیز تشکیل شده تا اطلاع رسانی مستمری در این زمینه انجام پذیرد، البته دامنه این اطلاع رسانی علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور نیز صورت پذیرفته است.

وی بیان داشت: از شرکت ها، اتاق های بازرگانی و سازمان های داخلی و خارجی، انجمن ها و سازمان های تخصصی برای اطلاع رسانی در این زمینه استفاده کردیم.

علوی درباره تعداد شرکت کننده های این همایش نیز گفت: تا کنون 1360 نفر از شرکت های ایرانی برای حضور در این همایش شرکت کردند، 101 شرکت کننده نیز از 74 شرکت خارجی در این همایش شرکت کرده اند، فرانسه، انگلستان، دانمارک، آلمان، هند، بحرین، لبنان، نروژ، رمانی، ترکیه، سنگاپور، سوئیس، ژاپن،هند، بلژیک، تایوان، ایتالیا و امارت متحده 16 کشوری هستند که در این همایش شرکت کرده اند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع درباره عمده شرکت های خارجی حاضر در این همایش نیز گفت: توتال فرانسه jobson matther ، aire liquid group_ france، nexant و غیره از جمله شرکت های خارجی مهم حاضر در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران هستند.

علوی با بیان اینکه سخنرانان کلیدی همایش 12 نفر هستندافزود: 12 تن از داخل کشور و 20 نفر دیگر نیز از خارج از کشور از دیگر سخنرانان سیزدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران هستند.

وی در خصوص موضوع جلسات تخصصی این همایش بیان داشت: بررسی روندهای بازار و تکنولوژی درصنعت پتروشیمی خوراک های صنعت پتروشیمی در ایران و پتانسیل های توسعه، چشم انداز صنعت پتروشیمی در ایران وجهان زنجیره ارزش درصنعت پتروشیمی و توسعه های تکنولوژی صنعت پتروشیمی از اهم جسات تخصصی این همایش هستند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع درباره پنل های تخصصی و کارگاه های جانبی این همایش نیز گفت: پروژه های پتروشیمی سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی، تکنولوژی نوین، توسعه و انتقال تکنولوژی از پنل های تخصصی با برگزاری کارگاه مدیریت ریسک ازموضوعات مهم کارگاه های جانبی در نظر گرفته شده است.

علوی درباره نمایشگاه جانبی در نظر گرفته شده برای سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی گفت: یک نمایشگاه جانبی با حضور شرکت های ایرانی و خارجی جهت معرفی توانمندی ها و تعاملات بیشتر با سایر شرکت ها در نظر گرفته شده که 27 شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،تاپیکو و بازرگانی پتروشیمی سه شرکت همکار و حمایت کننده مالی ما بوده اند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع با بیان اینکه برای اولین بار در طی این دوران سامانه ای برای مدیریت الکترونیک ارتباط نمایشگاهی( سامانکس) برای همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در نظر گرفته شده است در تشریح آن گفت: این سامانه راهکار جدیدی است که به شرکت های غرفه دار درنمایشگاه ها و بازدیدکنندگان ارائه می شود که توسط آن ارتباط مستمری بین شرکت ها و بازدید کنندگان در فضای مجازی ایجاد شده و امکان پیگیری بازدیدهای انجام شده به راحتی میسر می گردد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا برنامه ملاقات با شرکت های خارجی در حاشیه این همایش در نظر گرفته شده افزود: البته برنامه ملاقات با شرکت های خارجی طبق برنامه تنظیم شده و تقاضای جلسات نیز ارائه شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر ایکمه محصول منحصر به فرد صنعت پتروشیمی ایران چیست گفت: ایزوسیانات ها پایه پلی ال ها را ایجاد می کند که موفقیت بزرگی محسوب می شود بازار آن در دست ما نیست و این محصول نیاز صنایع پایین دستی را فراهم می کند.

علوی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری گفت: اگر شرایط بین المللی به ثبات برسد مطمئنا در ورود سرمایه گذار به توافق نهایی خواهیم رسید، چرا که آزادی در تعامل مالی محدودیت ها را مرتفع و باعث می شود شرکت های متقاضی سرمایه که تعداد بسیار زیادی نیز هستند به مرحله نهایی پای گذاشته و رد و بدل های مالی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: میزان جذب سرمایه گذار از سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران مشخص نیست و آنچه مبرهن است این مسئله می باشد که در برنامه 5 ساله ششم توسعه 40 میلیارد دلار طرح تعریف شده که تعدادی از آنها واگذار و تعدادی دیگر نیز آماده واگذر هستند بنابراین شرکت های خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید با حضور دراین همایش و تلاش حداکثری برای این طرح ها سرمایه گذار جذب کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار