با امضای تفاهم‎نامه همکاری؛

مطالعه ٤ میدان نفت و گاز به سرمایه‎گذاری غدیر سپرده شد

با امضای تفاهم‎نامه همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت سرمایه‎گذاری غدیر، این شرکت داخلی، عهده‎دار مطالعه میدان‎های کیش، سپهر، جفیر و فاز سوم دارخوین شد.

مطالعه ٤ میدان نفت و گاز به سرمایه‎گذاری غدیر سپرده شد
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این تفاهم‌نامه صبح امروز با هدف مطالعه چهار میدان نفتی و گازی  با حضورغلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری غدیر امضا شد.

بر مبنای این تفاهم‎نامه همکاری، شرکت سرمایه‎گذاری غدیر ٦ ماه فرصت دارد نتایج مطالعات خود بر روی میادین نامبرده را به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد.

مذاکره سرمایه‎گذاری غدیر با ١٢ شرکت بین‎المللی در حوزه بالادست صنعت نفت

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری غدیر در این مراسم با بیان این مطلب افزود: سرمایه ثبت شده این شرکت هم اکنون ٢٠ میلیارد دلار است و ١٣ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیز در دستور کار داریم که این رقم با ورود به حوزه بالادست صنعت نفت افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: بدون شک از مشاوره، تجربه و منابع مالی شرکت‌های بین المللی استفاده خواهیم کرد.

سلیمانی با اشاره به عملکرد این شرکت در بخش پایین دست صنعت نفت، ادامه داد: ٢٥ درصد فعالیتهای بخش پتروشیمی کشور به این شرکت وابسته است و طی هفتههای آینده از فاز سوم پتروشیمی پردیس با سرمایه گذاری هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان بهرهبرداری می شود.

وی گفت: ٨٠ درصد اوره آمونیاک کشور به همت شرکت سرمایهگذاری غدیر تأمین میشود و از این حیث ایران در منطقه جایگاه رفیعی دارد.

سلیمانی همچنین به فعالیتهای این شرکت در بخش پالایشی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری غدیر با شرکتهای خارجی از جمله لینده آلمان، شرکت مشترک ایجاد کرده است و در بخش نیروگاهی نیز به زودی نیروگاهی خورشیدی در اصفهان افتتاح می کند.

این فعال بخش خصوصی، شرایط جهانی را برای سرمایه گذاری در ایران بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون یک میلیارد یورو فاینانس ٢ شرکت اسپانیایی تایید و پرداخت آن آغاز شده است.

گفتنی است تفاهم‎نامه مطالعاتی برای میدان‎های نامبرده پیش از این با شرکت‎های دیگری نیز امضا شده است که از جمله آن می توان به امضای تفاهم‎نامه همکاری با شرکت شل با هدف مطالعه میدان کیش و تفاهم‎نامه همکاری با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با هدف مطالعه میدان‎های سپهر و جفیر اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار