لاهوتی در نطق میان دستور:

اقدام تروریست‌ها در کشتن کودکان بی‌گناه جنایت جنگی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کشتار 120 کودک بی‌گناه به دست تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر مصداق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی‌ است.

اقدام تروریست‌ها در کشتن کودکان بی‌گناه جنایت جنگی است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق میان دستور صحن علنی مجلس اظهار داشت: کشتار 120 کودک بی‌گناه به دست تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر مصداق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی‌ است که طبق  مقررات بین‌المللی باید مورد پیگیری جدی مراکز بین‌المللی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد که گاهی برای جان یک نفر جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهد چرا سکوت کرده و قطع‌نامه محکومیت صادر نمی‌کند، چرا دادگاه‌های بین‌المللی را تشکیل نمی‌دهد؟ 

وی تصریح کرد: آمریکا و هم پیمانانش بدانند این گونه جنایت‌ها امروز توسط کسانی انجام می‌شود که سلاح و امکانات آنها را همین کشورها تأمین می‌کند باید در تاریخ جامعه بشری پاسخ‌گو باشد.

لاهوتی ضمن محکومیت این جنایات بزرگ ادامه داد: از وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهم این موضوع مهم را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری جدی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:‌ در بحث اقتصاد برنامه اقتصادی قاچاق کالا کشور را آزار می‌دهد، رهبری معظم انقلاب بارها در این باره تذکر داشتند و ما نیز در سال 92 قانون را اصلاح کردیم اما هنوز بندهای 5،6 و13 این قانون عملیاتی نشده است. انتظار نمی‌رود در در این راه حمایتی جهت تولید ایجاد شود.

وی گفت: ما باید همین قانونی که در مجلس شورای اسلامی اصلاح کردیم تا مانع از ورود 25 میلیون قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی صورت گیرد را اجرا کنیم.

لاهوتی تصریح کرد:‌ بحث بانکداری بزرگ‌ترین چالش اقتصادی کشور است. در حوزه تأمین مالی برای تولیدکنندگان دولت قرار بود لایحه اصلاح نظام بانکداری را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد اما تاکنون ما چشم انتظار این لایحه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با طرح این سوال که چگونه می‌شود فعالان اقتصادی کشور با این وضعیت نظام بانکی کار تولیدی کنند، ادامه داد:‌ با این نظام بانکی کشور و تسهیلات دو رقمی که با سختی و مشقت باید از بانک‌ها دریافت شود چگونه می‌شود تولیدکننده داخلی با تولید کننده خارجی رقابت کند، زمینه برای ادامه کار تولید کنندگان ما عملا وجود ندارد.

وی بیان داشت:‌ در زمینه محصولات کشاورزی همانند چای جای تأسف وجود دارد و من از وزیر جهاد و کشاورزی انتقاد دارم، امروز نرخ تضمینی برگ سبز چای هفت درصد است.

لاهوتی گفت: چگونه می‌شود یک تورم 14 یا 15درصدی داشت اما نرخ تضمینی هفت درصد باشد، نمی‌شود که هزینه‌ها را به کشاورز بر اساس نرخ تورم داد اما افزایش نرخ تضمینی 7 درصد باشد. این بدان معناست که به کشاورزان بگوییم محصول نکارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی اظهار داشت:‌ هفت هزار هکتار از زمین‌های چای کشور تغییر کاربری پیدا  کرد و تبدیل به ساختمان و ویلا شد و کشاورز به سرایدار تبدیل شد، این موضوع تا کی قرار است اتفاق بیفتد؟

وی ادامه داد: چرا باید تا زمانی که محصولات مرغوب کشاورزی چون برنج در کشور وجود دارد از خارج کشور وارد کنیم، این کار به خاطر منافع عده‌ای‌ است. وزیر جهاد و کشاورزی می‌گوید که این کار توسط آن‌ها صورت نگرفته و موضوع را به گردن افراد دیگری می‌اندازد، مگر آن‌ افراد چه کاره هستند.

لاهوتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امروزه بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کند لذا این کارهایی که برخی‌ها انجام می‌دهند جنایت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: شما سه سال پیش آمدید و روند ساخت بیمارستانی را نه با کلنگ بلکه با لودر آغازکردید اما هنوز کارش به پایان نرسیده است. مردم به شما اعتماد کردند خواهشا مردم را بی‌اعتماد نکنید.

لاهوتی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد:‌ انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و ما باید دقت کنیم. نابسامانی‌هایی وجود دارد و دست اندازهایی به صندوق توسعه ملی شده است که احمدی نژاد هم 500  میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی تاراج کرد و ما باید در این مجلس دقت کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار