شیراز؛

آغاز كاوش در تل کمین مرودشت

كاوش در تل کمین مرودشت با همکاری هیئت ایرانی- آلمانی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اعلام موافقت با برنامه تعیین عرصه و حریم با روش گمانه زنی، بررسی ژئوفیزیک و سیستماتیک، تهیه پرونده ثبت ملی و مستند نگاری تل کمین واقع در شهرستان مرودشت خبر داد .

 
وی ادامه داد: بر اساس قانون حفظ آثار ملی با انجام عملیات کاوش تل کمین واقع در شهرستان مرودشت در قالب هیئت مشترک ایرانی - آلمانی از امروز تا 30 اردیبهشت ماه جاری، به مدت 1 ماه موافقت شد.  
 
امیری اظهار کرد: در همین راستا این گروه باستان شناس امروز 30 فروردین ماه کاوش خود را در این اثر تاریخی آغاز خواهند کرد.  
 
وی در خصوص اعتبار اختصاص یافته به این طرح اضافه کرد: اعتبار این طرح از ابتدا تا پایان عملیات کاوش، از سوی دانشگاه گوته آلمان تامین می شود و پس از پایان عملیات کاوش، همه اشیا موزه ای و مطالعاتی به دست آمده به امین اموال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تحویل داده خواهد شد.  
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: نتایج پژوهش های میدانی به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی- پژوهشی پژوهشکده باستان شناسی ارائه می شود.  
 
گفتنی است، در فاصله 5 کیلومتری نقش رستم و 9 کیلومتری تخت جمشید تپه معروف به تل کمین حسن آباد قرار گرفته است که دارای شواهد فرهنگی و تاریخی شامل سفال هایی با رنگ نخودی، خاکستری، ساده و چرخ ساز مربوط به دوره هزاره دوم پیش از میلاد است.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار