توسعه ورزش دانش آموزی در سطوح بین المللی / تامین هزینه‌های اعزام دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها توسعه بین المللی ورزش دانش آموزی است، گفت: در بحث اعزام هزینه‌ها توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله نهایی اردو آماده سازی تیم بستکبال دانش آموزی اعزام به مسابقات جهانی با حضور فرشید ارمیان رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، حسن محمدی معاون تربیت بدنی شهر تهران و اعضای تیم اعزامی از صبح امروز در ورزشگاه زینبیه در حال برگزاری است. 
 
در این برنامه ارمیان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ورزشی در آموزش و پرورش توجه به ورزش دانش آموزی است، اظهار کرد: ماموریت داریم تا این فعالیت‌ها را در سطوح بین المللی توسعه دهیم. 
 
وی ادامه داد: استان‌های که در طول مسابقات دانش آموزی مقام برتر را کسب کنند برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند یعنی طرح استان قهرمان برای اعزام مورد توجه قرار می‌گیرد. 
 
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی بیان کرد: شهر تهران در مسابقات تابستان ۹۱ رتبه برتر را کسب کرد و به همین جهت برای اعزام مسابقات جهانی بسکتبال انتخاب شد. 
 
ارمیان تصریح کرد: مساله دیگری که در خصوص گردش دانش آموزی مورد توجه قرار دادیم بحث استعدادیابی است که زمینه‌های لازم برای این کار فراهم شده است و با توجه به این مساله مدارس برای حضور در مسابقات بتوانند تا ۴۰ درصد دانش آموز از سایر تیم‌ها جذب کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه تیم‌ها در قالب ۸ گروه ۴ تیمه به رقابت می‌پردازند، عنوان کرد: ۸ اردیبهشت ماه اعزام دانش آموزان به کرواسی انجام می‌شود و تا ۱۸ دهم این مسابقات ادامه پیدا می‌کند، البته برای اعزام دانش آموزان ۵ تا ۶ مسابقه تدارکاتی در نظر گرفته شده بود که این اردوهای تدارکاتی نقش انتخابی برای اعزام تیم به کرواسی را داشتند. 
 
ارمیان گفت: کل هزینه اعزام دانش آموزان توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود که البته در این طرح ۴۰ درصد هزینه‌ها را فدراسیون ورزش دانش آموزی و سایر هزینه‌ها به عهده آموزش و پرورش تهران بوده که حتی می‌توانند از اسپانسر استفاده کنند، اما هیچ گونه هزینه‌ای از دانش آموزان اخذ نمی‌شود. 
 
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی با اشاره به اینکه تیم‌های اروپایی شانس بسیاری برای موفقیت در مسابقات را دارند، تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است بحث مسائل اخلاقی و فرهنگی بوده و اینکه دانش آموزان نماینده شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی باشند. 
 
ارمیان با اشاره به اینکه مسابقات برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال برگزار می‌شود، یادآور شد: برای توجه به ورزش دانش آموزی و شناسایی استعداد‌ها برنامه‌های متعددی در نظر گرفتیم و حتی قرار بر این است تا در مسابقات ملی که تابستان برگزار می‌شود نمایندگان فدراسیون‌ها حضور داشته باشند تا به شناسایی استعداد‌ها بپردازند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار