زنجان؛

تشریح برنامه های هفته سلامت در شهرستان زنجان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان برنامه های هفته سلامت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمود حائری جمع خبرنگاران با اشاره به هفته سلامت گفت: (۱ تا ۷ اردیبهشت) به عنوان هفته بهداشت با شعار«زندگی سالم با نشاط و امید» نامگذاری شده است.

وی مشکلات روحی روانی را از مهمترین عواملی که به بیماری منجر می شود، عنوان کرد و افزود: یکی از نشانه های افسردگی عدم تمایل به شرکت در اجتماع و خلوت گزینی است، چنین فردی در زمینه های مختلف خود را از جامعه حذف می کند که سلامت جامعه در نتیجه آن به خطر می افتد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص مسائل بهداشتی را از رویکردهای اصلی هفته سلامت عنوان کرد و گفت: این آگاهی به خود مراقبتی منجر می شود.

حائری هفته سلامت را فرصت مناسبی برای مشارکت مردم با این مجموعه در جهت تقویت سلامت جامعه برشمرد و افزود: فرصتی پیش می آید تا با بازنگری به دستاروردهای موجود در جهت پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم در قالب برنامه منسجم همراه با سایر دستگاه در تحقق سلامت مردم گام برداریم.

وی گفت: افزایش سطح آگاهی مردم، افزایش میزان مشارمت در شناسایی بیماری و ترغیب در جهت دریافت خدمات درمانی برای ارتقاء سلامت در این هفته دنبال می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان افزود: آموزش نحوه برچسب خوانی در سطح فروشگاه های زنجان به همراه کارشناسان بهداشت در طول هفته اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره های آشپزی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می شود.

این مقام مسئول هدف این مجموعه را آگاهی در خصوص افسردگی های روحی و روانی خواند و خاطر نشان کرد: پس از این مرحله خودمراقبتی در بین این افراد مطرح است.

حائری گفت: برنامه آموزشی ویژه سفیران سلامت در این هفته برگزار می شود چرا که این سفیران در ادرات رسالت تامین آگاهی برای کارکنان را برعهده دارند.

وی افزود: : مشارکت مردم در امر سلامت کمک می کند دسترسی ما به ارتقای سلامت با سرعت انجام شود و تلاش می شود مشارکت مردم در این روز بیشتر ترغیب شود.

 

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.