کرمان؛

برداشت کلزا از 100هکتار از مزارع ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: برداشت کلزا از 100هکتار از مزارع شهرستان ریگان اغاز شد.

 برداشت کلزا از 100هکتار از مزارع ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رسول بخش بامری  مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: برای اولین بار در شهرستان ریگان برداشت کلزا از 100هکتار از مزارع ریگان اغاز شد که پیش بینی میشود از هر هکتار 2 تن محصول برداشت شود .

وی با اشاره به اینکه مزارع کلزا به طرح های آبیاری نوین تجهیز شده است تصریح کرد: این نوع آبیاری از هدر رفت 70 درصدی آب جلوگیری می کند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: کشت کلزا در شهرستان‌های شرقی استان کرمان به منظور افزایش تولید و پیشبرد اهداف خودکفایی در تولید روغن این محصول رونق یافته است.

بامری بیان داشت: امسال کلزا نسبت به پارسال رشد دو برابری داشته است .

وی گفت: کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دارای میانگین 45 -40 درصد روغن خوراکی در دانه و 26 - 17 درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی 50 درصد پروتئین است که برای مصارف خوراک دام کاربرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: روغن کلزا به دلیل پائین بودن اسیدهای چرب اشباع و دارا بودن اسیدهای چرب غیر اشباع و فاقد کلسترول از جمله با کیفیت ترین روغنهای خوراکی است.

بامری با اشاره به اینکه شهرستان ریگان مستعد پرورش زنبور عسل است خاطرنشان کرد: محصول کلزا در فصل زمستان منابع غنی شهد و گرده را در اختیار زنبور عسل قرار می دهد
وی گفت در استان کرمان امسال شهرستان ریگان به عنوان اولین شهرستان برداشت کلزا را اغاز نموده است .

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار