رضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انباشت 778 مورد قانون در صد و ده سال گذشته/ بعد از 45 سال قوانین مختلف تنقیح و بررسی می‌شود

معاون قوانین مجلس گفت: قوانین مرتبط با حوزه مالیاتی در کشور هم از 110 سال پیش تاکنون حدود 778 مورد جمع‌آوری شد.

انباشت 778 مورد قانون در صد و ده سال گذشته/ بعد از 45 سال قوانین مختلف تنقیح و بررسی می‌شود
"امیدوار رضایی" معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح یک فوریتی تنقیح قوانین مالیاتی کشور که امروز (چهارشنبه 30 فروردین ماه) در دستور کار خانه ملت قرار داشت، گفت: طی 110 سال قانونگذاری در کشور قوانین متعددی در بخش‌های متفاوت بوجود آمده بود.

وی ادامه داد: این امر با تلاش معاونت قوانین مجلس موضوعات هم‌ راستا و قوانین مرتبط با یک موضوع خاص، تنقیح و برای هریک از موضوعات یک کد خاص تعریف شد.

رضایی تاکید کرد: قوانین مرتبط با حوزه مالیاتی در کشور هم از 110 سال پیش تاکنون  حدود 778 مورد جمع‌آوری شد، سپس وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفت و ابتدا قوانینی که نسخ صریح می‌شدند در روزنامه سراسری منتشر شد.

معاون قوانین مجلس تصریح کرد: همچنین حدود 370 مورد هم نسخ ضمنی شده بودند یا به شکل غیر ضرور در آمده بودند، چرا که موضوعیت آنها گذشته بود و در شرایط فعلی قابلیت اجرا نداشتند که آنها نیز جمع آوری شد و هر کدام به طور جداگانه دسته بندی شد و در قالب گزارش تنقیح قوانین مالیاتی تقدیم مجلس شد. 

وی بیان داشت: در اولین جلسه مجلس دهم نیز یک فوریت آن به تصویب رسید و امروز نیز با رای 157 نماینده و با مساعدت هیئت رئیسه به تصویب رسید و از این به بعد بر عهده معاونت قوانین است که حدود 90 قانون حوزه مالیاتی را در قالب یک مجموعه با عنوان کتاب قانون مالیات منتشر کند تا به عنوان یک مرجع رسمی مورد استفاده همه گروه های هدف قرار گیرد.

رضایی اذعان داشت: اقداماتی که در مورد قوانین مرتبط با امور مالیاتی انجام شده در حوزه‌های مختلف من جمله حوزه سلامت، تامین اجتماعی، پولی بانکی، آموزش، ورزش و سایر موضوعات دیگر انجام می‌شود و گروه های مخاطب به جای مواجهه با انبوهی از قوانین مختلف و غیرمنسجم یک مجموعه واحد و قابل رجوع را در پیش روی خود خواهند داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار