شهرکرد؛

استخراج بیش از ۶ میلیون تن مواد معدنی

در سال ۱۳۹۵، شش میلیون و ۲۰۰ هزار تن مواد معدنی از معادن استان چهارمحال و بختیاری استخراج شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهزاد ابراهیمی معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۵ شش میلیون و ۲۰۰ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شد.

وی با بیان سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی در معادن چهارمحال و بختیاری افزود: سنگ‌های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان از مواد استخراج شده در معادن استان می‌باشد. 

ابراهیمی اضافه کرد: در سال گذشته همچنین ۹ پروانه بهره برداری معدن با ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۵۶ نفر، ۲۰ پروانه اکتشاف معدن و ۷ گواهینامه استخراج مواد معدنی در استان صادر و ۶ پروانه بهره برداری معدن در مجتمع بلداجی و ۵ پروانه در مجتمع جونقان فعال شد.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت مجتمع معدنی شماره ۲ شهرکرد و باباحیدر، ژئو شیمیایی گنبد نمدی، نیمه تفصیلی و امکان سنجی کاربردی فلدسپات در تولید انواع کاشی و سرامیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ژئو شیمیایی بیتومین‌ها و اکتشاف نیمه تفصیلی سنگ‌های تزئینی و نما از دیگر برنامه‌های تولید و اشتغال بخش معادن برای سال جاری می‌باشد.

در حال حاضر ۱۸۸ معدن فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که زمینه اشتغال یک هزار و ۸۵۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.