یزد؛

اجرای دویست و سی برنامه استانی در هفته سلامت

دویست و سی برنامه استانی و شهرستانی در نقاط مختلف استان در هفته سلامت اجرا می شود.

 لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد درگفتگوباخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:سلامت از حوزه های مهم است و مشارکت همگانی در ارتقای سطح سلامت یک نیاز ضروری است و آموزش عمومی به مردم را مهم ترین راهکار در ارتقای سطح سلامت جامعه دانست.

 لطفی افزود: از اول تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است  که زندگی سالم با نشاط و امید با رویکرد سلامت  روان ، شعار امسال هفته سلامت است که برنامه های پیش بینی شده براساس این شعار و روز شمار تعیین شده اجرایی می شود.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه های سلامت در پایگاه های نماز جمعه استان، آغاز طرح وارنیش فلوراید در مدارس استان ، همایش نان سالم، معدوم سازی مواد غذایی فاسد، همایش سفیران سلامت دانش آموزی و دیدار با آیت الله ناصری از  جمله برنامه های  این هفته است.

لطفی با بیان اینکه نخستین روز این هفته به تحرک بدنی، تفریحات سالم و فعالیت گروهی نام‌گذاری شده است، گفت: مبنای تحرک بر اساس این گذاشته شده که هر فردی روزانه بین 6 تا 8 هزار قدم بردارد که متاسفانه به صورت درست در جامعه محقق نمی‌شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد عنوان کرد: در این زمینه همایش پیاده‌روی مردمی در نظر گرفته شده که همزمان با روز نخست هفته سلامت برگزار و در پایان این برنامه سخنرانی و اهدای جوایز انجام می‌شود.
 
وی برپایی ایستگاه‌های سلامت را یکی از اقدامات دیگر در هفته سلامت دانست و گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مسابقات ورزشی کارکنان سلامت یزد هم در روز نخست این هفته برگزار می‌شود.
 
لطفی در ارتباط با برنامه‌های دیگر روزهای هفته گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، امحای مقادیری از مواد غذایی ناسالم در یزد، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی، همایش روز بدون خودرو، جشنواره تغذیه سالم و افتتاحیه یک پایگاه سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه این هفته در یزد برگزار می‌شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: همایش نان سالم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود تا بتوانیم کیفیت پخت نان در استان را افزایش دهیم.
 
دویست و سی برنامه استانی و شهرستانی در نقاط مختلف استان در زمینه های بهداشتی ، درمانی و غذا و دارو در هفته سلامت اجرا می شود.

نشست خبری هفته سلامت با حضور معاونان درمان، غذا و دارو ، معاون بهداشتی و اصحاب رسانه ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار