رییس سازمان نهضت سوادآموزی‌ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

سرانه یک میلیون تومانی سوادآموزی برای افراد با نیازهای ویژه

رییس سازمان نهضت سوادآموزی‌ از در نظر گرفته شدن سرانه یک میلیون تومانی برای افراد با نیازهای ویژه علاوه بر سایر هزینه‌های موجود خبر داد.

علی باقر‌زاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی‌ در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص پوشش تحصیلی افراد با نیازهای ویژه عنوان کرد: با توجه به مأموریت‌های سازمان تمامی افراد بالای ۱۰ سال شامل ایرانی و غیر‌ایرانی در طرح پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در بحث پوشش تحصیلی برخی افراد مانند رنان و دختران عشایری و گروه‌های آسیب پذیر دارای اولویت هستند به گونه‌ای که حتی برای جامعه عشایری مبالغ درنظر گرفته شده ۱۰ درصد بیشتر است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال ارزش افزوده‌ای درنظر گرفته شده و بخشی از هزینه‌های لوازم التحریر نیز پرداخت می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر معلولان نیز مورد توجه قرار گرفته و با توجه به شرایط این گروه از افراد هزینه‌های درنظر گرفته شده برای آن‌ها ۳۰ درصد از سایر گروه‌ها بیشتر است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سرانه افراد با نیازهای ویژه یک میلیون تومان درنظر گرفته شده است و این مبلغ علاوه بر سایر هزینه‌های پوشش تحصیلی است.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ بیش از هفت هزار ۵۰۰ نفر از افراد با نیازهای ویژه تحت خدمات سوادآموزی قرار گرفتند همچنین خدمات بعد از دوره آمورشی نیز برای آن‌ها ارائه می‌شود و این فعالیت‌ها امسال نیز تداوم دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار