آمریکا حمله شیمیایی داعش در غرب موصل را تایید کرد

ارتش آمریکا تأیید کرد گروه تروریستی تکفیری داعش از تسلیحات شیمیایی علیه نیروهای عراق در شهر موصل استفاده کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، ارتش آمریکا استفاده گروه تروریستی تکفیری داعش از تسلیحات شیمیایی علیه نیروهای عراق در شهر موصل را تایید کرد.

منابع امنیتی عراقی شنبه گذشته گزارش دادند تروریست‌های داعش با شلیک موشک‌های حاوی گاز کلر به محلۀ العبار در غرب موصل که به‌تازگی از دست داعش آزاد شده است؛ مشکلات تنفسی برای دستکم هفت تن از نیروهای عراقی به وجود آورده‌اند.

 ژنرال جوزف مارتین، فرماندهی نیروهای آمریکایی، با تأیید این حمله در عین حال افزود که این حمله تلفاتی نداشته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌ که «نیروهای امنیتی عراق در نزدیکی یکی از این حملات بوده‌اند.» افزود این نیروها برای دریافت مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند اما  تلفاتی گزارش نشده است.

فرمانده نیروهای آمریکایی یادآور شد ماده مورد استفاده  در این حمله را برای شناسایی به آزمایشگاه فرستاده‌ایم و منتظر نتیجه هستیم.

به گزارش پلیس فدرال عراق، تروریست‌های داعش همچنین شنبه با استفاده از تسلیحات شیمیایی مناطق العروبه و باب الجدید در غرب موصل را هدف قراردادند.

گروه تروریستی مورد حمایت خارج که در ژوئن 2014 کنترل شهر موصل را به دست گرفت، حملات شیمیایی متعددی را علیه غیرنظامیان و نیروهای عراقی انجام داده است.

نیروهای عراقی موفق شدند کنترل شرق موصل را پس از 100 روز به دست بگیرند و از 19 فوریه عملیات آزادسازی غرب این شهر را آغاز کردند.

نیروهای ارتش عراق و مبارزان طرفدار دولت از واحدهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل به دستاوردهای چشمگیری علیه تروریست‌های تکفیری نائل شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار