قزوین؛

تعهد هزار میلیارد تومانی خیرین برای مدرسه سازی در کشور

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از تعهد هزار میلیارد تومانی خیرین برای گسترش مدرسه سازی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛نظر پور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرس ساز استان گفت: خیرین در سال ۹۴، هفتصد میلیارد در سال ۹۵ نهصد میلیارد و در سال ۹۶ بالغ بر هزارمیلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کرده اند.
 
تعهد هزار میلیارد تومانی خیرین برای مدرسه سازی در کشور 
 
وی افزود: در دولت تدبیر و امید ۳۶ هزار کلاس درس با زیربنای پنج میلیون متر مربع احداث شده است.
 
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد از این کلاس‌های درس را خیران احداث کرده اند.
 
نظرپور از افزایش مشارکت خیران در حوزه مدرسه سازی خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته خیران ۲۰ درصد در حوزه مدرسه سازی مشارکت داشتند که میزان کمک‌های آن‌ها سال به سال در حال افزایش است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ساخت مدارس مقاوم را مورد توجه این سازمان بیان کرد و افزود: نگهداری مناسب مدارس نیز از دیگر مواردی است که باید با مشارکت خیران، معلمان و دانش آموزان به طور جدی در آن مشارکت کرد.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با تقدیر از فعالیت‌های خیران مدرسه ساز، گفت: در تمام کشور مجامع خیرین مختلفی تشکیل شده است، اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته اند در این سال‌ها به اندازه خیران مدرسه ساز با قوت و جدیت کار کنند.
 
به گفته داوود محمدی، اگرچه دولت با وجود تمام محدودیت‌های مالی نگاه خوبی در این حوزه داشته و گام‌های بلندی در ساخت کلاس‌های درس برداشته است، اما بدون مشارکت خیران، نمی‌توانستیم به اهداف ترسیم شده برای نظام آموزش و پرورش دست یابیم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این همایش، تخریب و بازسازی مدارس فرسوده، هوشمند سازی کلاس‌های درس و احداث مدارس جدید را از جمله زمینه‌های مشارکت خیران در آموزش و پرورش عنوان کرد.
 
سالار قاسمی افزود: در حال حاضر از یک هزار و ۸۷۲ فضای آموزشی استان، ۴۵۱ فضا نیازمند تخریب و بازسازی و ۷۲۸ فضا نیز نیازمند مقاوم سازی است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان هم در این جشنواره گفت: از سال ٧٧ تا کنون ٢٠٠ مدرسه در استان با مشارکت و کمک خیرین ساخته شده است.

جوانبخت اعلام کرد:امسال خیرین استان قزوین ٥ میلیارد تومان برای ساخت وتجهیز مدارس تعهد کرده اند که تا ٣ و نیم میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

وی افزود: از هزار و ٨٧٢ فضای آموزشی در استان فقط ٦٩٣ فضادارای استحکام است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار