واکنش‌ها به لغو مناظرات زنده انتخاباتی؛

جعفرزاده ایمن آبادی: لغو پخش زنده مناظرات کاندیدا‌ها مورد قبول مردم نیست/ این اقدام یک اشتباه بزرگ تاریخی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: لغو پخش زنده مناظرات، جذابیت و شفاف‌سازی اینگونه برنامه‌ها از بین می‌رود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درگفتگو با خبرنگار  مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدام کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در لغو پخش زنده مناظرات کاندیدا‌ها گفت: لغو پخش زنده مناظرات سبب از بین رفتن جذابیت مناظرات می‌شود و این شائبه بوجود می‌آید که مسائل امنیتی و یا جانبداری از یک کاندیدای خاص مطرح است.

وی افزود: کاندیدایی که ضعف مصاحبه‌ای و گفتگو دارد با مناظره ضبط شده، پوشش داده می‌شود و به طور کلی جذابیت و شفاف‌سازی اینگونه برنامه‌ها از بین می‌رود.

جعفرزاده با بیان اینکه باید در این موضوع، قانون تصمیم‌گیری کند، خاطر نشان کرد: کاندیداها موظف به رعایت خط قرمز نظام هستند و در صورت تخطی در برنامه زنده تلویزیونی باید بار حقوقی آن را نیز بپذیرد،اما در برنامه ضبط شده امکان سانسور وجود دارد و من با قطع یقین می گویم که این کار 60 الی 70 درصد بیننده‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد که کاندیداهای ریاست‌جمهوری افراد عادی نیستند که سخنان آنها پخش نمی‌شود، اگر اکنون به آنها اعتماد نشود که حرف بزنند چگونه می‌توان فردا به آنها اعتماد کرد و کشور را به دستشان سپرد.

ایمن آبادی ادامه داد: هزاران میلیارد تومان بودجه کشور قرار است درآینده در اختیار رئیس جمهور قرار بگیرد ولی از حرف زدن او به صورت پخش زنده هراس داریم، این یک خطای استراتژیک است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۹:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
باید مناظره ها زنده پخش شه
آخرین اخبار