قاری و حافظ قرآنی کشور افغاستان؛

افغانستان در کنار همسایگی ایران به پیشرفت های چشمگیری رسیده است

برپایی چنین مسابقاتی در کشورها روح و منش قرآن و زندگی قرآنی را زنده می کند.

ولی محمد امیری استاد و حافظ قرآن از کشور افغانستان در گفتگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن حضور و تلاوت خود در سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: امسال دومین سالی است که در این رویداد بزرگ حضور دارم و به عنوان قاری در بخش روشندلان تلاوت می کنم ،پیش از این در سال 1368 در زمان حیات امام خمینی (ره) در بخش حفظ 20 جزء قرآن در رشته قرائت حضور داشتم.

وی در ادامه ضمن تشکر از میزبانی کشور ایران ،بیان کرد: از کشور جمهوری اسلامی ایران برای برپایی چنین مسابقاتی در سطح بین المللی تشکر می کنم که چنین وفادار، روح و منش قرآن و زندگی قرآنی را زنده می کند.

قاری روشندل افغان سطح برگزاری مسابقات را عالی ارزیابی کرد و اظهار داشت: تا به اینجای کار سطح برگزاری مسابقات با توجه به اضافه شدن چند رشته دیگر و داشتن 5 رشته قرآنی برای مسابقه، عالی بوده است.

وی افزود: سطح متسابقین دیگر کشورهای خارجی نیز در کنار قاریان و حفاظ ایرانی تا جایی که حضور داشتم و شنیده ام، در شرایط راضی کننده ای بود.

ولی محمد امیری در پایان با اشاره به همسایگی کشور افغانستان و ایران، گفت: ایران در سطح جهان از رتبه بالایی برخوردار است و تلاشهای بسیاری را برای زنده نگاه داشتن قرآن کرده است و ما هم در کنار همسایگی ایران به پیشرفت های چشمگیری رسیده ایم  و جای دارد در این گفتگو از میزبانی کشور جمهوری اسلامی ایران برای برگزاریی چنین رویداد بزرگی تشکر کنم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار