انتخابات در اسلام نمایشی و فرمایشی نیست/بحث حزب و گروهی در صحنه انتخابات نباید در میان باشد

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت:انتخابات در اسلام برای نمایش و فرمایش نیست به همین دلیل کاندیداها نباید مبنای آن را بر اساس جنگ و رقابت نامتناسب قرار دهند.

انتخابات در اسلام نمایشی و فرمایشی نیست/بحث حزب و گروهی خاص در صحنه انتخابات نباید در میان باشدبه گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در سومین نشست جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران پیرامون انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: بحث انتخابات در اسلام و جوامع دیگر متفاوت است در برخی جوامع عده ای با قدرت و زور سلسله تشکیل داده اند و انتخابات در این گونه کشور ها نمایشی است، در سلسله پهلوی شاه خواهان این نبود که مردم با اراده خودشان انتخاب کنند و انتخابات تنها یک بازی نمایشی بود و در این گونه سیستم های حکومتی انتخابات تنها تبعیت از خواسته ها و منافع حکومت است.

وی افزود: در برخی کشور های اروپایی و همچنین آمریکا نیز انتخابات نوعی رقابت برای رسیدن به منافع و قدرت است و ارزش های دینی و اسلامی در آن جایی ندارد.

بادامچیان تصریح کرد: انتخابات در اسلام برای نمایش و فرمایش نیست به همین دلیل کاندیداها نباید مبنای آن را بر اساس جنگ و رقابت نامتناسب قرار دهند و قرار بر این است که مردم شخصی را برگزینند که بتواند ارزش های الهی و انسانی و خوشبختی جامعه را به ارمغان بیاورد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: در صحنه انتخابات نباید بحث حزب و گروهی خاص در میان باشد بلکه مردم باید بیاندیشند که کدامین کاندیداها جدا از بحث حزب و جناحی خاص صلاحیت بر عهده گیری این مسئولیت خطیر را دارند مردم باید به یک فرد پاک و متدین و با سابقه درخشان رای بدهند که البته از این اشخاص در کشور زیاد داریم که 38سال بر مسند قدرتند و تاکنون هیچ خلافی از آنان سر نزده است 

وی اضافه کرد: مردم باید شخصی را انتخاب کنند که شایسته است  زیرا ممکن است به واسطه انتخاب مردم شخص ناشایستی بر سر کار بیاید همانطور که امام فرمودند اگر امروز شما به شخصی رای دادید که که مستحق آن مقام نیست در تمامی بدی های او شریک هستید لذا حتی اگر تمامی کاندیداها شایسته اند مردم شایسته ترین را برگزینند آن وقت حکومتی شکل میگیرد که دولتش  واقعا میخواهد برای مردم کار کند. 

بادامچیان تصریح کرد: همچنین شخصی که کاندید میشود باید بیاندیشد که توانایی خدمت رسانی به مردم را دارد و اگر نمی تواند میبایست کنار برود چرا که در اسلام انتخابات عرصه انجام تکلیف و ادای امانت است و آن کس که قدم پیش می گذارد میبایست به صلاحیت خود بیاندیشد.

بادامچیان خاطر نشان کرد: البته بنده معتقدم که که از زمان بازرگان تا رییس جمهور دولت فعلی همگی در اقتدار و قدرت امروز کشور دخیل بوده و هستند. 

قائم مقام حزب موتلفه افزود: در ایران به برکت رهبری و ولایت و مسئولان دلسوزمان یک دلار بدهی به هیچ کشور و دولتی نداریم و خزانه دولت پر است و علت اصلی مشکلات نیز تحریم ها نبوده بلکه مشکل در عملکرد دولت فعلی و قبل از آن است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد :امیدوارم مردم به شخصی رای دهند که همراه و دلسوز آنهاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.