مقامات افغانستان حمله به نیروهای ارتش در بلخ را محکوم کردند

مقامات افغانستان حمله به نیروهای افغانستان در بلخ را محکوم و اعلام کردند که این حملات نشان دهنده شکست دشمنان مردم افغانستان است.

مقامات افغانستان حمله به نیروهای ارتش در بلخ را محکوم کردندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان حمله مهاجمان مسلح به تیپ 209 ارتش افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت: این حملات نشان دهنده شکست دشمنان مردم افغانستان است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای به نقل از اشرف غنی نوشت:  حمله روز گذشته مهاجمان مسلح به تیپ 209 ارتش افغانستان را مغایر با اصول و آموزه‌های اسلامی و ارزش‌های انسانی خوانده است.

رییس جمهور افغانستان گفت: تروریست‌ها در ادامه جنایت‌های خود یکبار دیگر در روز جمعه با حمله به مسجد و نمازگزاران، دست به جنایت زدند که در اثر آن شماری از سربازان افغانستان که در حال عبادت بودند، شهید و زخمی شدند.

وی  افزود: این عملکرد تروریست‌ها مغایرت با اصول و آموزه‌های اسلامی و ارزش های انسانی است.

رئیس جمهور افغانستان  ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی، تاکید کرد: دولت متعهد است تا تمام گروه‌های تروریستی را سرکوب و در مورد رویداد تروریستی مزار شریف بزودی تحقیق همه جانبه صورت خواهد گرفت.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان با محکومیت این حمله خواستار مجازات محکومین شد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز حمله به تیپ 209 ارتش افغانستان در بلخ را که را محکوم و وقوع این حوادث را نتیجه دست به دست هم دادن دسیسه دانست که از یک طرف بنام تروریسم و از جانب دیگر بنام مبارزه علیه تروریسم از افغانستانی‌ها قربانى می‌گیرد.

رئیس جمهور پیشین این جنگ مفادات بیگانه را تحمیل شده بر ملت افغانستان میداند که در آن مردم افغانستان بخصوص جوانان کشور به طور روز افزون قربانى بیشتر می‌دهند.

کرزى از مردم افغانستان می‌خواهد که اگر با اتحاد و اتفاق و با یک صدا در مقابل این دسیسه مقابله نکنیم،  کشتار مردم افغانستان  ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور پیشین از بارگاه خداوند منان براى شهدای این حادثه بهشت برین، براى خانواده‌هاى شان صبر جمیل و براى زخمیان شفای عاجل خواستار شد.

روز گذشته، پنج مهاجم مسلح به تیپ  209 ارتش افغانستان حمله کردند و نخست یک ماشین بمب گذاری در محل منفجر و 5 مهاجم مسلح، داخل تیپ 209 ارتش افغانستان شدند و پس از درگیری بین نیروهای امنیتی افغانستان و مهاجمان مسلح، نیروهای امنیتی  این کشور مهاجمان را از پای درآورده اند.

نصرت الله جمشیدی معاون مطبوعاتی تیپ 209 ارتش افغانستان گفت: در این رویداد 8 نفر از اعضای ارتش ملی  افغانستانکشته و 11 نفرمجروح  شدند.

طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار