پسر یک قانون‌گذار روس در آمریکا به زندان محکوم شد

یک دادگاه در آمریکا، پسر یکی از قانون‌گذاران روسیه را به اتهام انجام حملات سایبری، به 27 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز، دادگاه فدرال سیاتل آمریکا روز جمعه پسر یکی از قانون‌گذاران روسیه را به اتهام انجام حمله سایبری به هزاران بازرگان آمریکایی، به تحمل 27 سال زندان محکوم کرد. 

دادگاه فدرال سیاتل رومن سلزنف سی و دو ساله را به اتهام حمله سایبری و سرقت شماره کارت های اعتباری و وارد آوردن 169 میلیون دلار خسارت به شرکت های آمریکایی، به 27 سال زندان محکوم کرد که این طولانی‌ترین محکومیت زندان مرتبط با حمله سایبری در آمریکا است.

این در حالی است که دولت روسیه پیشتر اعلام کرده است بازداشت وی در سال 2014 در مالدیو غیرقانونی بوده است.

دولت روسیه همچنین روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از صدور این حکم انتقاد و اعلام کرد وکیل سلزنف در نظر دارد درخواست تجدید نظر دهد.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد:«ما همچنان بر این باوریم که بازداشت این شهروند روس که در واقع در یک کشور سوم ربوده شده، غیرقانونی است.»

سلزنف فرزند والری سلزنف از نمایندگان پارلمان روسیه است. 

رومن سلزنف در دست نوشته‌ای که وکیلش آن را ارائه کرده، گفت است به نظر وی دولت آمریکا می‌خواهد با صدور این محکومیت سنگین زندان، پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برساند.

دادستان‌های آمریکایی مدعی شدند رومن سلزنف بین اکتبر 2009 تا اکتبر 2013 شماره‌های کارت های اعتباری را از بیش از 500 بازرگان آمریکایی سرقت و اطلاعات آنها را به سرورهایی در ویرجینیا، روسیه و اوکراین منتقل کرده و سپس این اطلاعات را به پایگاه‌های اینترنتی مجرمانه فروخته است. 

رومن سلزنف همچنین با اتهامات جداگانه دیگری نیز در دادگاه های فدرال نوادا و جورجیا روبرو است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار