انتخابات برون مرزی ریاست جمهوری فرانسه آغاز شد

رسانه‌های مختلف از آغاز انتخابات برون مرزی ریاست جمهوری فرانسه برای شهروندان این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، انتخابات فرانسه برای شهروندان این کشور در برخی از ایالت‌های آمریکا مانند ایالت هاوایی آغاز شد. این رای گیری، یک روز پیش از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، که گفته می‌شود نتایج آن می‌تواند چشم‌انداز سیاسی جهان را دستخوش تغییر کند، آغاز شد.

از 47 میلیون رای‌دهنده فرانسوی که نام خود را ثبت کرده‌اند، کمتر از یک میلیون نفر در مناطق دور افتاده‌ای مانند پلی‌نزی فرانسه واقع در اقیانوس آرام جنوبی و گویان فرانسوی و مارتینیک در کارائیب زندگی می‌کنند. دلیل رای گیری زودهنگام برای این افراد، جلوگیری از تداخل انتشار نتایج انتخابات در این مناطق، با رای گیری‌های داخلی فرانسه اعلام شده است.

در دور نخست انتخابات فرانسه، دو کاندیدا انتخاب شده و در دور دوم رای‌گیری‌ها، این دو نامزد برای رسیدن به سمت ریاست جمهوری این کشور رقابت خواهند کرد. فرانسه یکی از اعضای کلیدی در اتحادیه اروپا و ناتو، یک عضو دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

شرکت کاندیداهای مخالف جهانی‌سازی در این انتخابات، که سیاست‌های آن‌ها می‌تواند برای اتحادیه اروپا پیامدهای قابل توجهی داشته باشد، اهمیت ویژه ای به این انتخابات داده است. نتایج این انتخابات می‌تواند شرایط سیاسی کنونی جهان و بازارهای سرمایه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار