خط و نشان نامزد انتخاباتی فرانسه برای آمریکا؛

ملانشون: مردم فرانسه نمی خواهند تحت حمایت آمریکا باشند

نامزد چپگرای مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاکید کرد بسیاری از مردم کشورش سلطه واشنگتن بر پاریس را نمی پذیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانس انفو، «ژان لوک ملانشون» گفت: سیاست های یکجانبه و انفرادی آمریکا در جهان جایگاه سازمان ملل متحد را به خطر انداخته است. ما به وضوح شاهد سیاست های تک بعدی دولت ترامپ در بسیاری از مسائل جهانی هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است.

ملانشون که همواره در تبلیغات انتخاباتی خود خواستار خروج فرانسه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شده است، افزود: مواضع من با مواضع مردم کشورم همسو است. بسیاری از فرانسوی ها سلطه آمریکا بر کشورشان را نمی پذیرند و نمی خواهند پاریس تحت حمایت واشنگتن باشد.

پیشتر نیز ملانشون حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه را اقدامی «جنایتکارانه و غیرمسئولانه» و تصمیم ترامپ در این خصوص را «اشتباهی بزرگ» دانسته بود.
ملانشون درجمع هوادارانش در شهر مارسی گفته بود: حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه فقط باعث افزایش تنش ها می شود. من می خواهم فرانسه برای پرهیز مواجهه با روسیه از ناتو خارج شود.

وی از مخالفان سرسخت «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است.

آخرین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حاکی از آن است که ملانشون که محبوبیتش به علت مصاحبه های تلویزیونی و استفاده مناسب ستاد تبلیغاتی اش از وسایل ارتباط جمعی افزایش یافته، با فیون که زمانی در صدر نامزدها قرار داشت به طور مشترک 19 درصد آراء را به دست خواهند آورد.

ملانشون در سال ۱۹۵۱ در شهر طَنجه کشور مراکش که آن زمان هنوز تحت استعمار فرانسه بود بدنیا آمد، او پدیده این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شناخته شده است.
ملانشون از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۰۲ وزیر آموزش فنی و حرفه ای در دولت نخست وزیر لیونل ژوسپن و همچنین تا سال ۲۰۱۰ عضو سنای فرانسه بود.

وی در سال ۲۰۰۸ از حزب سوسیالیست جدا شد و حزب چپ فرانسه را بنیان گذاشت.
ملانشون از سال ۲۰۰۹ نماینده پارلمان اروپا بوده است، با این حال از منتقدان اصلی اتحادیه اروپاست.

درحالی که کمتر از یک روز به زمان برگزاری انتخابات فرانسه زمان باقی مانده است، بیش از 32 درصد از مردم این کشور هنوز تصمیمی برای حضور یافتن یا نیافتن در پای صندوق های رای گیری نگرفته اند.

رئیس جمهوری فرانسه هرپنج سال یک بار و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) با حضور 11 نامزد برگزیده احزاب و نامزدهای مستقل و دور دوم آن هفت می (17 اردیبهشت 96) با حضور دو برگزیده دور نخست، برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار