ادعای وبسایت آمریکایی: حمایت روسیه از «مارین لو پن»، با هدف ایجاد هرج‌و‌مرج در اروپا

پایگاه خبری «وایس نیوز» در مطلبی ادعا کرد کرملین به پیروزی نامزد راست‌گرا و افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، چشم امید دوخته است.

وبسایت آمریکایی: حمایت روسیه از «مارین لو پن»، با هدف ایجاد هرج‌و‌مرج در اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری «وایس نیوز» با انتشار مطلبی ادعا کرد کرملین برای ایجاد هرج‌و‌مرج در قاره اروپا به پیروزی «مارین لو پن»، نامزد راست‌گرا و افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، چشم امید دوخته است. لو پن ماه گذشته و کمی پیش از آغاز دور حساس و سرنوشت‌ساز این رقابت‌ها علاوه بر «نانت» و «لیون»، به «مسکو»، پایتخت روسیه، نیز سفر کرد و با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار از پیش تعیین‌نشده‌ای داشت.    

در ادامه گزارش آمده است: لو پن که هرگز در ستایش از پوتین فروگذار نکرده است، در این دیدار وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات فرانسه، یکی از نخستین اقداماتش لغو تحریم‌های این کشور علیه مسکو خواهد بود. 

نگارنده مطلب همچنین مدعی شده است که پوتین مدتهاست به‌طور محرمانه از حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه به رهبری مارین لو پن، حمایت مالی می‌کند. 

در این گزارش همچنین آمده است پیروزی لو پن در انتخابات فرانسه، به‌منزله ضربه‌ای هولناک بر پیکره اتحادیه اروپا و تضعیف بیش از پیش شالوده تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه خواهد بود.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار