محمدی خبر داد

افزایش 35 درصدی سهمیه حج تمتع ایران/ اعزام حاجیان ایرانی از مرداد ماه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حاجیان ایرانی از اوایل مرداد ماه به مراسم حج تمتع اعزام شده و طی یک بازه زمانی یک‌ماهه تمام حاجیان به مراسم حج مشرف می‌شوند.

افزایش 35 درصدی سهمیه حج تمتع ایران/ اعزام حاجیان ایرانی از مرداد ماهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: نگرانی‌ها در رابطه با اعزام زائران ایرانی به مراسم حج برطرف شده و افرادی که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 95 برای حضور در مراسم حج ثبت نام کرده اند، می‌توانند به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی افزود: افرادی که پیش از این با مراجعه به بانک ملی اقدام به ودیعه گذاری کرده اند می‌توانند بار دیگر به این بانک مراجعه کرده و باقی مانده مبلغ در نظر گرفته شده را پرداخت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مبلغ نهایی اخذ شده از متقاضیان تشرف تصریح کرد: مبنای تشرف به مراسم حج در سال 96 ثبت نام اولیه در بانک و در نهایت پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان است.

محمدی ادامه داد: لازم نیست افراد 10 میلیون تومان را به طور کامل پرداخت کنند بلکه افرادی که یبش از این یک میلیون تومان ودیعه گذاری کرده اند، می‌توانند سود مبلغ پرداختی خود را نیز دریافت کرده و در نهایت در مجموع این رقم را پرداخت کنند.

وی از اقدامات صورت گرفته به منظور مشخص کردن کاروان‌های حاجیان ایرانی خبر داد و تصریح کرد: به زودی کاروان‌های اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت معرفی و افراد می‌توانند کاروان خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که وضعیت اعزام حاجیان به حج عمره به چه صورت خواهد شد؟، خاطر نشان کرد: پس از اعزام حاجیان ایرانی به حج عمره در سال 94 و اقدام ناشایست 2 مامور فرودگاه جده، اعزام زائران به حج عمره متوقف شده بود اما پس از محاکمه 2 پلیس عربستان و گذراندن دوران محکومیت، شرایط اکنون برای اعزام حاجیان ایرانی بار دیگر مهیا شده است.

محمدی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که حاجیان ایرانی باید با عزت و کرامت به مراسم حج اعزام شده و اکنون مقدمات این اتفاق نیز فراهم شده‌است.

رئیس سازمان حج و زیارت با ارایه آماری از تعداد سهمیه ایران به منظور اعزام حجاج به حج تمتع اذعان کرد: سهمیه ایران در آخرین سالی که حجاج ایرانی راهی کشور عربستان شده بودند 64 هزار نفر بود اما در سال جاری این سهمیه رشد 35 درصدی داشته و قرار است 86 هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.

وی در خصوص زمان اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج تمتع گفت: از اوایل مرداد ماه کار اعزام حاجیان ایرانی آغاز شده و طی یک دوره یک ماهه تمام زائران به حج تمتع مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ايرج
۱۰:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقايان و خانمهاي حجاج گرامي تو را به خدا قبل از اينكه بخوايد بريد مكه يه گوشه چشمي هم به مردم يمن و عراق و سوريه داشته باشيد كه دارن عزيزاشون به دست همين عربستان كشته ميشن اونم با پول شما حجاج حالا هر طور كه دوست داريد قضاوتش با خودتون يا حق؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۱۰:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
افرادی که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 95 برای حضور در مراسم حج ثبت نام کرده اند، می‌توانند به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

منظور شما 31 شهریور 85 بوده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
بنام خدا درحال حاضر خداوند راضی نیست که با پول ملت ما تعداد زیادی خانواده مسلمان با بمب های خوشه ای عربستان کشته اواره بی سرپناه بشند هرکس میخواد بره برای لحظاتی این جنایات عربستان را مدنظر قراره بده اینکه مدعی دین میباشند برای سهمی است که از این تجارت دارند کدام مجازات مامورین عربستان شدند کجای شرع تجاوز ازنوع........حبس کوتاه مدت تعین شده کسی که دم از دین میزنی بگو یاد بگیریم خواهش میکنیم التماس میکنیم شمارابه خدا لااقل دیگه عمره رابرای ده سال بیخیال بشیم گرنه اگر عربستان نیاز به پول مانداشت همین حبس کم را به مامورینش نمیداد ضمنا جوا ب خون شهدای ما چی شد از خانواده های شهدا خجالت بکشیم بخاطر اندک درامد دوباره شروع نکنید ضمنا احتمال اقدامات بدتر از سوی عربستان میرود مگر در دفعات قبل چه کردیم تادرس عبرت باشه هردفعه زلیل تر دوباره رفتیم درامد به حلقوم وهابیت ریختیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقی
۲۳:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام. خدا را شکر می کنم که می بینم خیلی از دوستان هنوز به اجنهاد نرسیده از خود فتوا صادر می کنند و برای امر واجب دینی نظرات متعدد می دهند! ولی توصیه این حقیر به دوستان عزیز این است ، ما خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران به اندازه کافی کارشناس ارشد ودکتری و متخصص در دینمان داریم بهتر است مطیع اوامر آنها باشیم فکر می کنم از نقد هایی که توسط دوستان و هموطنان صورت گرفته است ،خیلی بهتر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما مسلمانیم شعر مولوی و غیره مشکل اخرت ما را حل نمیکند نمیدونم وقتی سفر به انتالیا و جاهای دیگه که میشه هیچ زبون نمی ریزند اما تا سفر دینی مردم برای انجام وظیفه واجبشان که میشه همه دلسوز میشند و قالیچه اب می کشند اگر کسی بره امریکا و یا جاهای دیگه اینقدر ناراحت هم نمیشند حالا شدندن دایه از مادر دلسوزتر و با لعاب دین به جنگ دین میرند اگه راست میگی ایام عید هم دلتان بسوزه و زبان بریزید
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
دلخوش از انیم که حج میرویم غافل از انیم که چه کج میرویم .کعبه به دیدار خدا میرویم او که همین جاست کجا میرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
قابل توجه ملت فهیم ایران برید پول طوی جیب این وهابیها بریزید اونها هم بمب بخرن بریزن روی سر کودکان یمنی بجا اوردن فرائز به چه قیمت خون کودکان یمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای کاش با پول این حج، کارخونه های بزرگی میزدیم که سهامداراش همین حاجیا بودن و با این کار هم باعث اشتغال جوونا میشدن و سالهای بعد با درآمد همین کارخونه ها میرفتن مکه. ما نمیگیم حج و نرن حداقل یک سومش میرفتن فعلا نه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۷:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
وهابی های سعودی از پول هایی که ما در عربستان خرج میکنیم برای گسترش وهابیت و همچنین تجهیز گروه هایی مثل داعش و القاعده استفاده میکنند و با پول ماها سر شیعیان رو میبرند و با کیفیت فول اچ دی در شبکه های اجتماعی انتشار میدن
در واقع داریم پول میدیم به وهابیون که سر شیعیان با قمه و ساطور و تبر ببرند
در ضمن ایندفعه احتمالا کوه احد از جاش کنده میشه و روی سرشون فرود میاد تا بالاخره خدا با یک زبانی بهشون بفهمونه که خونه من فعلا اینجا نیست
مطمئن باشید در کنار یا یک کیلومتر اونورتر خونه همون فردی که تصمیم به سفر حج گرفته نیازمند و بیمار بی پول و عروس و دامادی که خرج عروسی ندارند و کارتن خواب و غیره حضور دارند و اون فرد نمیبینه
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همینجاست بیایید بیایید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
حج واجب است و کسی که مستتیع شده باید یک بار در عمرش برود
Germany
مجتبی
۱۷:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
هرگز حاضر نیستم پولم بره به حلق عربستان

همون طور که اون ها حاضر نیستن یک ریالی به ایران بیاد
Germany
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
افرين
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا روشکر اینطور هزینه داعش و خوشگذارانی شاه عربستان تامین می شود !!! سئوال یعنی ما داریم بطور غیر مستقیم و مستقیم از داعش حمایت می کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقاي محترم سفر به آنتاليا كمك به داعش نيست كه تا صحبت از زيارت و بجا آوردن واجبات ميشود به فكر مي افتيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
هردوی این سفرها در راستای کمک به داعش است بیخودی همدیگر را تکفیر نکیند
هردوی این سفرها سفر معصیت است چون پولش در راه درستی خرج نمی شود
ما از طرفی دایع کمک به مردم گرفتار یمنیم و از طرفی میخواهیم به عربستان کمک کنیم آنوقت در زیارت عاشورا :
و َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُمْ
و خدا لعنت کند مردمى که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنانكه تهيه اسباب کردند براى کشندگان شما تا آنها توانستند با شما بجنگند
آخرین اخبار