کرمانشاه؛

هوا دوباره خنک می شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه از ورود سامانه ناپایدار به جو استان از اواسط امروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه از ورود سامانه ناپایدار به جو استان از اواسط امروز(یکشنبه) خبر داد و گفت: این سامانه باعث رگبار و خنک شدن دمای روزانه خواهد شد.


علی محمد زورآوند گفت: ابرهای این سامانه هم اکنون هم کم و بیش وارد استان شده است این سامانه امروز و فردا جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت آن اواسط وقت فردا نمود بیشتری خواهد داشت.

وی عمده فعالیت این سامانه را مربوط به نواحی شمال غرب و منطقه اورامانات دانست و خاطرنشان کرد: بارندگی این سامانه برای خود شهر کرمانشاه چندان محسوس نیست و بین چهار تا پنج میلی‌متر خواهد بود.

زورآوند تاکید کرد: این سامانه دمای حداکثر روزانه را نیز چهار تا شش درجه سانتیگراد خنک خواهد کرد که خنکی هوا را نیز فقط بعدازظهر فردا داریم و تغییری در دمای شبانه ایجاد نمی‌کند.

وی به میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری هم اشاره داشت و ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 415.5 میلی‌متر در استان بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته 40 درصد کمتر و در حد میانگین بلندمدت است.

به گفته این مسئول در همین مدت در خود شهر کرمانشاه نیز372.5 میلی‌متر بارش داشته ایم.

زورآوند گفت: کمترین بارش سال زراعی جاری از قصرشیرین و به میزان 188.4 میلی‌متر و بیشترین بارش نیز به میزان 669.9 میلی‌متر از پاوه بوده است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.