کرمانشاه؛

تخریب 30 درصد مدارس استان

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: 30 درصد مدارس استان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نظری سپس سال 95 را یک سال طلایی از حیث مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی برشمرد و گفت: از مجموع 97 پروژه‌ای که در 10 سال گذشته توسط خیرین استان ساخته شده‌، ساخت 48 مدرسه آن که معادل نیمی از مدارس ساخته شده توسط خیرین استان است، در سال گذشته توسط خیرین تقبل شده‌ که این پروژه‌ها شامل 156 کلاس درس بوده و 14 هزار و 865 متر مربع زیربنا دارند.


وی افزود: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها بین 55 تا 60 درصد است و تلاش می کنیم حداقل 40 درصد این مدارس تا مهر ماه تحویل داده شوند در ساخت این مدارس کلیه ضوابط در نظر گرفته شده و به سیستم گرمایشی ایمن مجهز خواهند شد.


به گفته نظری میزان کمک خیرین به ساخت این مدارس توسط خیرین حقیقی و حقوقی نزدیک به 120 میلیارد ريال است.

وی گفت: مدارس دارای خطرپذیری بیشتر با اولویت مناطق روستایی و محروم در اولویت ساخت توسط خیرین هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه خیرین استان کرمانشاه از ابتدای شکل‌گیری مجمع خیرین استان تاکنون 97 مدرسه ساخته‌اند، افزود: این پروژه‌ها شامل 423 کلاس درس با زیربنای حدود 50 هزار مترمربع است.

به گفته مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه استان کرمانشاه 210 خیر حقیقی و حقوقی دارد که 144 نفر آن‌ها را آقایان، 38 نفر راخانمها و 28 نفر دیگر نیز مجامع حقوقی نظیر بانک‌ها و دیگر نهادها می‌باشند.

نظری در ادامه میزان تعهدات خیرین مدرسه سال استان در جشنواره هجدهم را 69 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش این رقم در طول سال، میزان تعهدات خیرین در طول یک سال گذشته به 120 میلیارد ریال رسیده که برای تحقق تعهدات افراد حقیقی مشکلی نداریم و امسال تعهدات مجامع و نهادها به میزان 40 درصد محقق شده است.

وی پیش‌بینی کرد: 70 درصد میزان تحقق تعهدات خیرین تا مهر ماه امسال محقق شود.

به گفته نظری استان کرمانشاه در طول دو سه سال گذشته همواره رتبه نخست را در بین تمامی استان‌ها از نظر تحقق تعهدات خیرین کسب کرده است.

 

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.