به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید "حسین بصیر"، قائم‌مقام "لشکر کربلا" استان مازندران تصویری از وی در فضای مجازی منتشر شد.

وقتی سردار خطه مازندران لباس سبز پاسداری به تن کرد+عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین بصیر به تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۲۲ شمسی، مصادف با شبِ یازدهم محرم ۱۳۶۳ قمری، در «فریدونکنار» متولد شد. 

وی که از انقلابیون با سابقه و سرسخت زادگاهش به شمار می رود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا راهی جبهه جنگ با متجاوزان «اتحاد جماهیر شوری» در «افغانستان» شد؛ اما با آغاز جنگ تحمیلی، به کشور بازگشت و بلافاصله به رزمندگان موسوم به «فداییان اسلام»(به فرماندهی شهید سید مجتبی هاشمی) در «جبهه آبادان» ملحق شد.

 وی یکی از پایه گذاران «لشگر ۲۵ کربلا» (یگان اختصاصی رزمندگان مازندرانی) به شمار می رود. «حاج حسین بصیر» تا مدت ها پس از آغاز جنگ، در لباس خاکی بسیجی به ایفای مسئولیت هایش در جمع پاسداران و بسیجیان مازندرانی می پرداخت اما در بیست و هشت شهریور ماه ۱۳۶۲، به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد و فرماندهی «گردان یا رسول(ص)» از «لشکر ۲۵ کربلا» را عهده دار شد.

 این سردار محبوب خطه مازندران، به تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ به قائم مقامی لشکر منصوب شد و دو هفته بعد، بر فراز ارتفاعات «ماووت»، بر اثر اصابت گلوله خمپاره به سنگرش، بال در بال ملائک گشود.آن چه پیش رو دارید، دو تصویر به یادگار مانده از روزی است که «حاج حسین بصیر» در جمع بسیجیان «لشکر ۲۵ کربلا» لباس خاکی بسیجی را از تن درآورد و به لباس سبز پاسداری مشرف شد.

وقتی سردار خطه مازندران لباس سبز پاسداری به تن کرد+عکس

وقتی سردار خطه مازندران لباس سبز پاسداری به تن کرد+عکس

گفتنی است؛ در شب عملیات کربلای 10، دوم اردیبهشت‌ماه سال 1366 خمپاره‌ای بر سنگر او فرود آمد و بصیر جبهه‌ها با بصیرت تمام بر قله‌های ماووت تا جایی اوج گرفت.

وقتی سردار خطه مازندران لباس سبز پاسداری به تن کرد+عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار