گیلان؛

افزایش صادرات از گیلان

صادرات استان گیلان 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ استاندار گیلان در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته 565 هزار تن کالا به ارزش 342 میلیون دلار به  کشورهای مختلف از گیلان صادر شد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه این میزان صادرات از نظر مالی 20 درصد و از لحاظ وزن 28 درصد افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه در بخش صادرات در مسیر رشد کشوری هستیم.

وی اظهار داشت: این افزایش صادرات از طریق حمایت از بخش خصوصی و تسهیل فرآیند صادرات از استان انجام شد.

استاندار با بیان اینکه صادرات میوه و سبزیجات در ردیف نخست صادرات محصولات استان قرار دارد،  گفت: در  مرز آستارا در سوله‌های صادراتی میوه و سبزیجات  بیش از 300 تا 400 نفر از افراد به مشغول فعالیت هستند.

نجفی به درآمد متوسط 70 تا 100 هزار تومانی افراد مشغول در این بخش اشاره کرد و افزود: با توجه به رونق این بخش بسیاری از افراد از شهرستان ‌های مجاور آستارا نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند که نیازمند تقویت بیش از پیش است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم حذف کامل  بروکراسی اداری و روان سازی صادرات تأکید و تصریح کرد: امسال باید بخش‌های گمرک، بندر، قرنطینه‌ محصولات کشاورزی، بهداشت و پایانه‌ها باید در فراهم سازی بستری بهتر برای افزایش صادرات گام های بیشتری بردارند.
 
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.