شهرکرد؛

یادواره شهدای نماز جمعه ۵ مرداد برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهدای والامقام نماز جمعه چهارمحال و بختیاری پنجم مرداد ماه امسال در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام محمد کریمی مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین یادواره شهدای والامقام نماز جمعه استان، پنجم مرداد ماه امسال همزمان با «روز نماز جمعه» در شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این یادواره ضمن بزرگداشت یاد و خاطره تمام شهدایی که به نحوی در برپایی نمازهای جمعه استان همکاری و مشارکت داشتند، از خانواده‌های آنان تجلیل می‌شود.

کریمی اضافه کرد: جمع‌آوری وصیت‌نامه و آثار شهدا، تهیه مستند، برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع شهید، دل نوشته شهدا و چاپ کتاب از برنامه‌های این یادواره است.

وی با بیان اینکه جمع آوری و احصای دقیق آمار و مشخصات و آثار شهدای نماز جمعه استان در حال پیگیری است گفت: در ماه‌های اخیر شناسایی ۳۰ نفر از شهدای استان که در امر برگزاری نماز‌های جمعه در شهرهای شهرکرد، فرخ شهر، لردگان، بروجن و فارسان همکاری داشتند، با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شد.

به گفته کریمی؛ براساس برنامه ریزی و اعلام قبلی قرار بود این یادواره ۱۴ بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۵) در شهرکرد برگزار شود که به تعویق افتاد.

پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ و به امامت مرحوم آیت‏ اللّه سید محمود طالقانی (ره) در دانشگاه تهران به عنوان «روز نماز جمعه» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار