انتخابات عجیب در کنیا/ لغو انتخابات درون حزبی به دلیل مشارکت بالای مردم!

ازدحام رای‌دهندگان در انتخابات درون حزبی کنیا موجب بروز هرج و مرج و لغو انتخابات این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه‌وله؛ رای‌دهندگان کنیایی که بسیار مشتاق بودند با شرکت در انتخابات درون حزبی صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، با ازدحام بی‌سابقه‌ای روند برگزاری انتخابات را به هرج و مرج کشیده و موجب لغو آن شدند.

مشارکت بالای مردم و فقدان امکانات لازم در مراکز رای‌گیری موجب شد "اوهورو کنیاتا"، رئیس‌جمهور این کشور، دستور توقف روند رای‌گیری را صادر کند. 

"کنیاتا" در کنفرانس خبری گفت: در انتخابات مقدماتی درون حزبی ‌ معمولا شاهد چنین مشارکت بالایی نبوده‌ایم. حزب حاکم تصمیم بی‌سابقه و دشواری برای لغو کل فعالیت‌ نامزدها اتخاذ کرده زیرا هر اقدام دیگری می‌توانست به اراده دموکراتیک مردم لطمه وارد کند.

قرار بود انتخابات مقدماتی درون حزبی کنیا روز جمعه برگزار شود که در تمامی بخش‌ها لغو شد. هنوز مشخص نیست آیا روند رای‌گیری در 26 بخش باقیمانده این هفته انجام می‌شود یا خیر. 

تاریخ برگزاری انتخابات سراسری کنیا برای 8 اوت برنامه‌ریزی شده است و رئیس‌جمهور تاکید دارد رای‌گیری مقدماتی در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.

در انتخابات آتی کنیا قرار است رئیس‌جمهور، معاون او، اعضای پارلمان (سنا و مجلس ملی) و اعضای دولت تفویضی (فرمانداران بخش‌ها) انتخاب شوند. 

کنیا سابقه آشوب‌های خونین را در برگزاری انتخابات‌های مختلف دارد. در انتخابات سال 2007 به دلیل بروز درگیری‌های قومی میان رای‌دهندگان کنیایی بیش از 1200 نفر کشته شدند. در انتخابات سال 2013 نیز تجهیزات الکترونیکی شمارش آراء از کار افتاد و نگرانی‌هایی درباره احتمال تقلب به وجود آمد. ده‌ها نفر نیز حین اعتراضات کشته شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار