تبریز؛

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد شرکتهای تعاونی عشایر

استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد شرکتهای تعاونی عشایر در استان تاکید کرد.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد شرکتهای تعاونی عشایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در دیدار سران ،معتمدین و ریش سفیدان عشایر استان افزود:با راه اندازی تعاونیهای عشایری و عضویت عشایر در انها ضمن رونق تولید میتوان در بین جوانان عشایری اشتغالزایی خوبی ایجاد کرد.
وی یادآور شد  دو درصد مردم استان را عشایر تشکیل می دهند این در حالی است که ۲۰ درصد نیازهای جامعه در زمینه پروتئینی ،لبنی و صنایع دستی را تولید می کنند . 
 جبارزاده همچنین به مزیت جذب گردشگر در بخش عشایر اشاره کرد و از سران عشایر استان خواست منطقه ای را برای این منظورانتخاب کنند تا دولت برای تجهیز آنجا اقدام کند.
استاندار عشایر را ذخایر انقلاب خواند و بر جایگاه و اهمیت ویژه این قشر از جامعه تاکید کرد.
آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان هم گفت :یک میلیون هکتار از ۲/۴ میلیون هکتار اراضی استان در اختیار عشایر استان است که در آن مشغول به کار هستند . 
 سرهنگ اسرافیل نژاد رییس بسیج عشایر سپاه عاشورا هم با اشاره به استقرار عشایر در ۱۴۸ کیلومتر از نوار مرزی  استان افزود:از نوار مرزی خدا آفرین تا اصلاندوز پایگاههای خود را افزایش داده ایم تا هر آلاچیق به عنوان یک سنگر مقاومت در برابر دشمن باشد .
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار