همدان؛

بیش از دو هزار میلیارد ریال صرف عمران روستاهای استان شد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان گفت: در دولت یازدهم دو هزار و 130 میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای طرح های عمرانی روستاهای استان همدان شده است.

بیش از دو هزار میلیارد ریال صرف عمران روستاهای استان شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فریدون عربی در نشست تولید و اشتغال که با حضور دهیاران بخش مرکزی اسدآباد برگزار شد، گفت: این اعتبار بر اساس سرانه جمعیت روستا به حساب دهیاری ها واریز و برای عمران و توسعه روستاها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به توسعه همه جانبه روستا دارد، افزود: در این راستا اعتبار دهیاری ها در برنامه ششم توسعه رشد چشم گیری یافته است.

عربی، آسفالت 167 کیلومتر از معابر و خیابانها، بهسازی 193 کیلومتر راه، ترمیم شبکه آبرسانی 193 روستا، احداث 310کلاس درس از اقدامات سازنده دولت یازدهم در روستاهای استان همدان بیان کرد.

این مسئول همچنین به ساخت 57 خانه بهداشت و گازرسانی به 257 روستا اشاره کرد و افزود: با حمایت دولت 76 هزار نفر از روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه روستایی قرار گرفته و برای یک هزار و 500 نفر نیز مستمری برقرار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی بازگشت رونق تولید و اشتغال به روستاها را از سیاستهای دولت دانست و افزود: توانمند سازی اقشار آسیب پذیر و حمایت از طرح های تعاونی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از برنامه های در حال اجرای دولت است.

عربی در ادامه به تدوین لایحه حمایت از دهیاران توسط دولت اشاره کرد و گفت: این طرح بزودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و وضعیت استخدام دهیاران مشخص می شود.

وی همچنین به اجرای طرح ساماندهی حسابداران و کارشناسان امور مالی دهیاری ها اشاره کرد و افزود: این طرح بزودی از طریق برگزاری آزمون درسطح استان همدان انجام می شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.