برای نخستین بار:

انجام عمل کرانیوتومی بیدار در خراسان رضوی

مدیر عامل بیمارستان رضوی از انجام عمل کرانیوتومی بیدار برای نخستین بار در خراسان رضوی بوسیله تیم پزشکی این بیمارستان خبر داد.

انجام عمل کرانیوتومی بیدار در خراسان رضوی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، دکتر قاسم سلطانی با اشاره به اینکه قبلا این عمل با مشارکت پزشکان آلمانی در این بیمارستان انجام شده بود؛ گفت: این عمل برای نخستین بار در استان توسط یک تیم ایرانی انجام شد.

وی که مدیریت تیم بیهوشی این عمل را عهده‌دار بود؛ گفت: دکتر رضا زارع ، جراح مغز و اعصاب عهده‌دار انجام این عمل بود.

دکتر سلطانی افزود: فردی که این عمل بر رویش انجام شد یک بیمار 28 ساله با تومور مغزی در ناحیه پریتال راست بود که تومور نزدیکیِ زیادی به قشر حرکتی مغزش داشت. در چنین حالتی اگر عمل با بیهوشی کامل انجام شود ریسک فلج و ضعف حرکتی در اندام‌ها افزایش پیدا می‌کند. در حالی که جراحی در حالت بیدار این امکان را فراهم می‌کند که حین برداشتن تومور تکلم و حرکت بیمار چک شود؛ ضمن اینکه این روش کمک می‌کند مقدار بیشتری از تومور برداشته شود.

وی در خصوص چالش فراروی چنین عمل‌هایی گفت: آمادگی روانی بیمار در چنین عملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ برگزاری جلسات مشاوره پزشکی و روانشناسی قبل از انجام عمل نیز ضروری است، علاوه بر این به علت هوشیار بودن بیمار حین عمل پزشک وقت کمتری دارد تا جراحی را به اتمام برساند چرا که با طولانی‌تر شدن زمان عمل، بیمار دچار اضطراب و استرس بیشتری خواهد شد که اصلا خوب نیست.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.