زنجان؛

محمد اصفهانی با کنسرت ملی به زنجان می آید

زنجان در روزهای بیست و یکم و بیست و دوم اردیبهشت‌ماه، میزبان ارکستر ملی ایران با حضور محمد اصفهانی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: رنامه‌های متعددی در سه ماهه اول سال ٩٦ تنظیم شده که برگزاری اولین همایش داعیان راستین، تجلیل از وعاظ و علمای پیشکسوت، گردهمایی و تجلیل از مدیران و مربیان برتر موسسات قرآن و عترت، دومین همایش نادیان ماندگار، تجلیل از موذنین پیشکسوت روستایی، مراسم جشن انتشار پنجاهمین شماره فصلنامه فرهنگ زنجان و آئین گرامی‌داشت هشتاد و چهارمین سالگرد تئاتر معاصر استان زنجان از جمله آنهاست. دو برنامه پاسداشت هنر موسیقی آشیقی و همایش ماهنشان در امتداد فرهنگ نیز طی فروردین ماه جاری اجرایی شد.

وی از اجرای بیش از ٤٥ برنامه ملی، منطقه‌ای و استانی در سال ٩٦ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داده و افزود: در تنظیم این برنامه‌ها اصولی چون سیاست‌ها و خط مشی وزیر در راستای تحقق گفتمان اعتدال فرهنگی دولت تدبیر و امید، استفاده از بدنه کارشناسی و توان اصحاب فرهنگ و هنر در قالب کارگروه‌های ١٤گانه، طراحی برنامه‌ها بر اساس موضوعاتی نظیر توسعه و ترویج ارزش‌های والای دینی و تحقق منشور حقوق شهروندی، توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌ها با هدف تمرکززدایی از مرکز استان و اجرای برنامه‌های استانی در شهرستان‌ها مدنظر قرار گرفته است.

مقدم از کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی استان سخن گفته و ادامه داد: معمولا درصد کمی از اعتبارات استان برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد که همین اعتبار نیز میان چندین دستگاه تقسیم شده و اداره فرهنگ و ارشاد هم یکی از آنهاست که با این حجم برنامه‌های متنوع، اعتبارات ناچیز اداره پاسخگوی نیازهای به‌حق اصحاب فرهنگ و هنر استان نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکیدکرد: ما هرچه در این راه صرفه‌جویی کنیم باز هم شرمنده اهالی فرهنگ و هنر هستیم و امیدواریم استانداری و سازمان برنامه و بودجه امسال کمک کنند تا برنامه‌های مورد انتظار از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به اعزام علاقه‌مندان اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ادامه داد: هماهنگی لازم برای بازدید از فیلم "ماجرای نیمروز" نیز صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره مطبوعات همزمان با روز خبرنگار در استان خبر داده و از همه خبرنگاران استان خواست که در خانه مطبوعات استان به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به استقبال کم اهالی رسانه زنجان از ثبت‌نام اینترنتی در این خانه اظهار داشت: متاسفانه وضعیت ثبت‌نام خبرنگاران زنجان در مقایسه با سایر استان‌های کشور خوب نبوده و تا کنون فقط ٤٠ نفر اقدام به ثبت‌نام قطعی کرده‌اند در حالی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حق عضویت آنها را پرداخت می‌‌کند و در هرگونه حمایت از اهالی رسانه، اعضای خانه مطبوعات در اولویت این اداره کل قرار دارند.

مقدم با اشاره به برگزاری دوره‌های خبرنگاری مقدماتی و پیشرفته طی سال جاری افزود: دو جلسه دوره درست‌نویسی در مطبوعات و دو نشست اخلاق حرفه‌ای در مطبوعات با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌ها نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.