به ریاست عراقچی و اشمید؛

نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 فردا در وین برگزار می‌شود

هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام فردا به ریاست عباسعلی عراقچی و هلگا اشمید در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 فردا در وین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام فردا به ریاست عباسعلی عراقچی و هلگا اشمید در وین برگزار می‌شود.
 
این اولین دور این مذاکرات بعد از تغییر ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکاست.
 
در پنجمین گزارشی که هر سه ماه وزارت امور خارجه از اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد، آمده خرید حدود 950 تن کیک زرد از قزاقستان که قرار بود طی دوره‌ای سه‌ساله صورت گیرد، اما هنوز موافقت کشورهای طرفِ کانال خرید در خصوص آن اخذ نشده است از موضوعاتی است که قرار است در مورد آن رایزنی و مذاکره صورت گیرد. گفته می‌شود که انگلیس از کشورهای مخالف این درخواست است.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفته است، در جریان نشست کمیسیون مشترک ایران و کشورهای 1+5 تمامی موارد بدعهدی، تعلل و مقابله جویی دولت آمریکا نسبت به برجام را مطرح و پیگیری خواهد کرد.
 
اضافه می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی که روز جمعه درباره توافق هسته‌ای ایران با خبرگزاری آسوشیتدپرس در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید: شما در کنفرانس خبری خود گفتید که تصور می‌کنید ایران روح توافق را نقض کرده است. منظور شما از این حرف این بود که ایران واقعا مفاد توافق را زیر پا گذاشته یا منظور شما اقدامات آنها در منطقه بود؟ گفته است که منظورم درباره تمام کارهایی بود که آنها در خاورمیانه و فراتر از آن انجام می‌دهند.
 
ترامپ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کند آمریکا به توافق پایبند خواهند ماند یا خیر گفته است: این احتمال وجود دارد که به آن پایبند نمانیم. 
 
بر اساس برجام؛ کمیسیون مشترک هر سه ماه یکبار با حضور جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان اتحادیه اروپایی و کشورهای ۱+۵ به منظور بررسی روند اجرای برجام و بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات و موانع احتمالی، تشکیل جلسه می‌دهد. جلسه قبلی کمیسیون مشترک در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۵ برگزار شد. 
 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار