زدا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

تسهیل خدمات به کارگران با اجرای ۴۷ برنامه عملیاتی

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: امسال ۴۷ برنامه عملیاتی در حوزه بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تدارک دیده‌ایم که در صورت اجرا شدن موجب تسهیل خدمات‌دهی به کارگران خواهد شد.

تسهیل خدمات به کارگران با اجرای ۴۷ برنامه عملیاتیمحمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاونگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال جدید چه تسهیلاتی را برای کارگران در نظر گرفته، اظهار داشت: 47 برنامه عملیاتی را در حوزه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی درنظر گرفته‌ایم که در صورت اجرا شدن موجب تسهیل و روان‌سازی خدمات‌دهی به کارگران خواهد شد.
 
 معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جدید تلاش داریم تا بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری ارایه شود و کیفیت خدمات‌دهی نیز افزایش یابد، تصریح کرد: پیش از این برای اجرای برنامه‌ها به یک سری پایگاههای اطلاعاتی نیاز داشتیم که در حال تکمیل بودند و امکان خدمات‌دهی غیرحضوری وجود نداشت، اما امسال سالی است که می‌توانیم طرحهایی که داشتیم را به بهره‌برداری برسانیم و خدمات‌دهی را تسهیل دهیم.
 
وی با بیان اینکه امسال بیشتر برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی به مسائل بیمه‌گری مربوط می‌شود، گفت: پیش از این اگر فردی نیاز به جمع آوری سابقه کاری و بیمه‌ای خود داشت باید به چندین شعبه مراجعه می‌کرد که این موضوع موجب طولانی‌شدن زمان صدور حکم بازنشتگی او می‌شد.  با دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در شعب نخواهد بود و کارها روان‌تر پیش خواهد رفت.
 
زدا افزود: ما در تلاشیم حتی با آرامستان‌ها نیز قراردادهایی را در سراسر کشود منعقد کنیم تا هزینه‌های کفن و دفن فرد مرحوم شده‌ای که از شرایط بیمه برخوردار بوده از بیمه کم شود و آرامستان‌ها تنها به ارسال صورت‌حساب‌هایشان به ما اکتفا کنند.
 
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی  با بیان اینکه حدود  138 میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: از این تعداد 3 میلیون نفر مستمری‌ بگیرند که با در نظرگرفتن اعضای خانواده‌هایشان حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند.
 
وی در پایان افزود: این جمعیت اعضای سازمان تامین اجتماعی هستند و می‌توان استنباط کرد که مشکل 40 میلیون نفر در این سازمان حل می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار