سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر در چند استان کشور

سازمان هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران هشدار داد و برای فردا بارش باران ، وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در مازندران،گلستان، شرق گیلان و دامنه های جنوبی البرز و شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان را پیش بینی می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان هواشناسی ، پیرواخطاریه شماره 11 یکشنبه مورخ 96/02/03 ، وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:

دوشنبه 96/02/04 :  بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها درجنوب آذربایجان شرقی ، کردستان ، کرمانشاه، اردبیل، شمال لرستان، شمال زنجان و شمال قزوین.

سه‌شنبه 96/02/05:   بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در مازندران،گلستان، شرق گیلان و دامنه های جنوبی البرز در شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان.

چهار‌شنبه 96/02/06:   بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شرق تهران همچنین وزش باد شدید وگردوخاک در استانهای کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد.  

مهمترین مخاطره سامانه های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت می باشد.

از این رو به هموطنان عزیز توصیه می شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه ریزی و انجام سفر یا تردد در استانهای اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

شایان ذکر است که روز سه شنبه با نفوذ جریان های شمالی، دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل  10 تا 15 درجه کاهش می یابد. روز چهارشنبه نیز هوای سرد دراین مناطق ماندگار بوده و در شمال شرق کشور کاهش دما حدود 8 تا 12 درجه پیش بینی می شود. با توجه به کاهش دما، مه آلودگی و بارش باران و برف اختلال در تردد جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر سه شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست. در همین مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود.

 ازاینروتوصیه می شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.

بر اساس این گزارش وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک و کاهش دید افقی در تهران سبب اختلال در پروازهای امروز بعداز ظهر فرودگاه مهرآباد شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیلاب ، وزش باد ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار